آفتاب
دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا

رونالدو در یک قدمی رکوردزنی

رونالدو در یک قدمی رکوردزنی

آرسنال برای قطعی کردن صعود خود به مرحله بعد لیگ قهرمانان اروپا باید حداقل یک امتیاز از دیدار با دورتموند کسب کند. رونالدو نیز امیدوار است با گلزنی برابر بازل به برترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با برگزاری 8 دیدار دیگر ادامه می‌یابد که در حساس ترین بازی آرسنال در خانه پذیرای دورتموند است.

گروه A آتلتیکومادرید- المپیاکوس مالمو – یوونتوس

یکی از پیچیده ترین گروه‌های لیگ قهرمانان اروپا همین گروه است. هر چهار تیم از شانس صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان برخوردار هستند و شاید بازی های چهارشنبه شب باعث شود تا چهره تیم‌های صعود کننده از این گروه به مرحله بعد مشخص شود. آتلتیکومادرید تیم صدرنشین گروه در خانه از المپیاکوس پذیرایی خواهد کرد. دو تیم در تاریخ خود تنها یک بار برابر هم به میدان رفتند که المپیاکوس موفق شد در خانه با نتیجه 3 بر 2 آتلتیکومادرید را شکست دهد. البته آن بازی تنها شکست تیم اسپانیایی بود. اتلتیکو پس از آن بازی موفق شد هر 3 بازی بعدی خودش را با پیروزی پشت سر بگذارد. بهترین گلزن آنها آنتونی گریژمان فرانسوی است که 2 گل در این فصل به ثمر رسانده است. برای تیم یونانی نیز میتروگلو بهترین بازیکن بوده که عملکرد خوبی در این فصل داشته است.

در دیگر دیدار این گروه مالمو در سوئد پذیرای یوونتوس است. یوونتوس در بازی رفت موفق شد با 2 گل کارلوس توس مالمو را شکست دهد. تیم ایتالیایی در صورت پیروزی در این دیدار گام بلندی برای صعود به مرحله بعد برخواهد داشت و مالمو سوئد را حذف خواهد کرد. بیانکونری در لیگ ایتالیا عملکرد خوبی داشته است و این هفته موفق شد با برتری 3 بر صفر برابر لاتزیو موقعیت خود را در صدر جدول حفظ کند.

گروه B بازل- رئال مادرید لودوگراتس – لیورپول

رئال مادرید که صعودش را به عنوان تیم نخست گروه به مرحله بعد قطعی کرده است باید در خانه بازل به میدان برود. این دیدار اهمیت زیادی برای کریستیانو رونالدو دارد تا بتواند با زدن دو گل به برترین بازیکن لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شود. او در حال حاضر یک گل کمتر از رائول و مسی در کارنامه خود دارد. البته بهترین گلزن رئال در این فصل کریم بنزما بوده است که توانسته 5 گل به ثمر برساند. بازی رفت دو تیم در سانتیاگوبرنابئو با پیروزی پرگل رئال همراه شد. رئالی ها موفق شدند با نتیجه پرگل 5 بر یک بازل را در بازی رفت شکست دهند. شاگردان آنچلوتی چهارده بازی اخیر خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند و با قدرت در صدر جدول لیگا و لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفتند. بازل در طرف دیگر رقابت سختی برای صعود به مرحله بعد دارد و تلاش خواهد کرد تا از این بازی امتیاز بگیرد.

لیورپول که در شرایط بحرانی قرار دارد باید در پنجمین دیدار خود در این فصل لیگ قهرمانان برابر لودوگراتس به میدان برود. شاگردان برندان راجرز در بدترین وضعیت خود قرار دارند. شکست برابر کریستال‌پالاس در لیگ برتر باعث شد تا این تیم به رده دوازدهم لیگ برتر سقوط کند. در روز‌های گذشته هواداران لیورپول اعتراض زیادی به راجرز کردند و خواستار اخراج این مربی شدند. رسانه های انگلیسی همچنین از یورگن کلوپ به عنوان جانشین این مربی نام بردند. در خط حمله لیورپول لمبرت و بالوتلی در شرایط خوبی به سر نمی‌برند و ضعف مهاجمان این تیم باعث شده است تا لیورپول در یکی از بدترین فصل‌های فوتبالی خود باشد.

گروه C زنیت – بنفیکا لورکوزن- موناکو

هر چهار تیم این گروه نیز شانس صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان دارند. زنیت در روسیه باید از بنفیکا پذیرایی کند. این دو تیم تاکنون تنها یک بار برابر هم به میدان رفتند که زنیت موفق شد در پرتغال دست به کار بزرگی بزند و با دو گل تیم پرتغالی را شکست دهد. بهترین بازیکن زنیت در این فصل روندون بوده است که عملکرد خوبی داشته است. در تیم بنفیکا نیز تالیسکا عملکرد خوبی داشته است و توانسته بازی های خوبی به نمایش بگذارد.

لورکوزن صدرنشین نیز باید در خانه از موناکو پذیرایی کند. دو تیم تاکنون تنها یک بار برابر هم به میدان رفتند که موناکو موفق شد با گل موتینیو حریف خود را شکست دهد. این بازی تقابل تیم صدرنشین و تیم دوم است و اهمیت زیادی برای تعیین تیم صعود کننده به مرحله بعد دارد.

گروه D آرسنال- دورتموند اندرلخت- گالاتاسرای

آرسنال و دورتموند در حالی باید برابر هم به میدان بروند که هر دو تیم در وضعیت بحرانی قرار دارند. آرسنال در هفته دوازدهم لیگ برتر در خانه برابر منچستریونایتد شکست خورد تا بدترین فصل فوتبالی خود را در دو دهه اخیر تجربه کرده باشد. از طرف دیگر با مصدومیت جک ویلشر تعداد مصدومان توپچی‌های لندن روز به روز بیشتر شده است و این باعث شده تا نگرانی‌های زیادی در بین هواداران این تیم ایجاد شود. البته آرسنال با کسب یک تساوی هم صعودش را به مرحله بعد قطعی خواهد کرد ولی اگر می‌خواهد به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود کند باید حتما دورتموند را در این دیدار ببرد و امیدوار به از دست دادن تیم آلمانی در بازی‌ آخر خود باشد. دورتموند نیز در این فصل عملکرد بسیار ضعیفی در بوندسلیگا داشته و بین 18 تیم در رده 16 قرار گرفته است. البته زردپوشان فوتبال آلمان هر 4 بازی خود را در لیگ قهرمانان با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و با 12 امتیاز در صدر جدول گروه قرار گرفته‌اند. یک تساوی در این دیدار صعود شاگردان کلوپ را به عنوان تیم نخست به مرحله بعد قطعی می‌کند. بازی رفت دو تیم با برتری 2 بر صفر دورتموند در ایدونا پارک به پایان رسید.

در دیگر دیدار این گروه که از اهمیت کمتری برخوردار است، اندرلخت در بلژیک میزبان گالاتاسرای ترکیه است. تیم ترکیه‌ای برای صعود از این گروه نیاز به یک معجزه کامل دارد. آن‌ها باید هر دو بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارند و منتظر شکست آرسنال در دو بازی خود باشند تا گالاتاسرای بتواند به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کند.

انتهای پیام
کد N596582

وبگردی