آفتاب

فارغ التحصیلی 21 هزار دانشجوی مرتبط با حوزه بهزیستی و تامین اجتماعی

فارغ التحصیلی 21 هزار دانشجوی مرتبط با حوزه بهزیستی و تامین اجتماعی

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی تعداد دانش آموختگان این موسسه تا پایان بهمن ماه 92 را بیش از 21 هزار دانش آموخته اعلام کرد وگفت: از این تعداد دانش آموخته حدود 17 هزار نفر در مقطع تحصیلی کاردانی و حدود 4هزار نفر نیز در مقطع تحصیلی کارشناسی تحصیلات خود را به انجام رسانده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، دکتر وحیده نگین افزود: از مجموع بیش از 21 هزار دانش آموخته موسسه، 79 درصد در مقطع تحصیلی کاردانی و 21 درصد نیز در مقطع تحصیلی کارشناسی دانش آموخته شده اند.

وی به تفکیک جنسیتی دانش آموختگان موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی تا پایان بهمن ماه سال 92 اشاره کرد و گفت: حدود 13 هزار نفر از دانش آموختگان موسسه در مقطع تحصیلی کاردانی خانم ها و حدود 3700 نفر را نیز آقایان تشکیل می دهند. بر این اساس 77 درصد دانش آموختگان مقطع تحصیلی کاردانی موسسه شامل خانم ها و 23 درصد شامل آقایان می شود.

نگین افزود: همچنین از مجموع حدود 4400 دانش آموخته موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی در مقطع تحصیلی کارشناسی، حدود 2500 نفر شامل خانم ها و حدود 1990 نفر نیز شامل آقایان می شود. بر این اساس 55 درصد دانش آموختگان موسسه در مقطع تحصیلی کارشناسی خانم و 45 درصد نیز آقا بوده اند.

وی به ضرورت استفاده از ظر فیت دانش آموختگان موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی در سازمان های دولتی و غیردولتی فعال در حوزه بهزیستی، رفاه و تامین اجتماعی، اشاره کرد و تصریح کرد: در این راستا اقدامات مختلفی انجام گرفته است که از آن جمله می توان به مطرح شدن جدی این بحث در شورای معاونین سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد. بر این اساس مقرر شد کارگروهی در این سازمان تشکیل و راهکارهای لازم جهت بستر سازی اشتغال دانش آموختگان موسسه خصوصا در مراکز غیردولتی وابسته، پیش بینی و به شورای معاونین سازمان پیشنهاد شود.

کد N596297

وبگردی