آفتاب
متقی عنوان کرد:

معضل بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد با استخدام اداری و پشت میز نشستن حل نمی شود

معضل بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد با استخدام اداری و پشت میز نشستن حل نمی شود

دهدشت – خبرگزاری مهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فرهنگ کار در این استان پایین است، گفت: بیکاری یک معضل گسترده و عمومی است که با پشت میز نشستن و استخدام اداری قابل حل نیست بلکه هر فرد باید تلاش کند از دست رنج خود، زندگی اش را تأمین کند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا متقی ظهر دوشنبه در جلسه کمیته امور بانکی با محوریت طرح های اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری در حال حاضر مهمترین دغدغه نظام ما است، افزود: این موضوع هم در دستور کار دولت قبل و هم دولت جدید قرار دارد.

وی با بیان اینکه با وجود تلاش های بسیار هنوز هم برای رفع معضل بیکاری و به تبع آن اشتغال مشکل داریم، اظهار داشت: یکی از مهمترین علل بیکاری این است که نگاه عامه مردم به خصوص مردم این استان به اشتغال استخدام اداری است در حالیکه امروزه بخش خصوصی در دنیا حرف اول را می زند.

متقی تصریح کرد: بیکاری و فقر دو مؤلفه گسترده و فراگیر در این استان هستند که بدون عزم ملی و مدیریت جهادی قابل حل نیستند بنابراین نگاه ما به اشتغال و فرهنگ کار باید تغییر کند و از استخدام اداری به سمت بخش خصوصی سوق پیدا کنیم.

وی بیان کرد: در این استان اکثر مردم تلاش می کنند تا با واسطه قرار دادن افراد مختلف تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرند این در حالی است که تلاش کمیته امداد در راستای توانمند سازی افراد و خانواده ها است و به راحتی درخواست افراد را برای تحت پوشش قرار گرفتن نمی پذیریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمنینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دین اسلام به بیکاری نگاه منفی و به کار نگاه مثبت دارد، اضافه کرد: رویکرد اساسی کمیته امداد توانمندسازی و اشتغال خانواده ها و جلوگیری از فقیر نوازی است.

متقی از اشتغال زایی ۲۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در سطح این استان خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد حدود شش هزار خانوار تاکنون خوداشتغال شده اند.

وی نگاه کمیته امداد را فقر زدایی با روش های نوین عنوان کرد و با اشاره به کم بهره بودن وام های این نهاد، اظهار داشت: هدف کمیته امداد این است که این وام ها را در اختیار مددجویان و همچنین نیازمندان غیر مددجو در راستای رفع معضل بیکاری در سطح جامعه قرار دهد.

همچنین معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان بالاترین نرخ بیکاری را در کشور دارد، گفت: در این میان شهرستان کهگیلویه بالاترین نرخ بیکاری را در بین شهرستان های این استان دارد که قطعا با مشکلات بیشتری در این زمینه مواجه است.

عنایت رحیمی نیا نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ تا ۲۴ سال استان را ۴۶ درصد و همچنین نرخ مشارکت اقتصادی این استان را ۷.۲۹ درصد عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۵ طرح اشتغال زایی با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سطح شهرستان کهگیلویه تعریف شده است، افرود: این اعتبار تأمین و شعب بانکی مورد نظر تعیین شده اند.

رحیمی نیا با بیان اینکه این اعتبار به صورت نقدی در اختیار مددجویان قرار نمی گیرد، اظهار داشت: ابتدا استعداد سنجی شده و سپس افراد تحت آموزش قرار می گیرند و بر اساس آموزش های داده شده ابزار کار در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت اقتصادی در شهرستان کهگیلویه تا حدود قابل توجهی به طرح های اشتغال زایی کمیته امداد بستگی دارد از بانک ها خواست تسهیلات مورد نیاز را در اسرع وقت در اختیار مددجویان قرار دهند.

 

 

 

 
[div id='__hggasdgjhsagd_once'] 
کد N596250

وبگردی