آفتاب
انتقاد پورابراهیمی از نحوه بررسی طرح الحاقی مقررات دولت؛

نمایندگان در خلأ اطلاعاتی تصمیم‌گیری می‌کنند

نمایندگان در خلأ اطلاعاتی تصمیم‌گیری می‌کنند

انتظار ما از هیات رئیسه این است که بحث‌های مفصلی مطرح شود، نمایندگان در حال حاضر در خلأ اطلاعات و نظرات موافق و مخالف تصمیم‌گیری می‌کنند.

نماینده کرمان در انتقاد از عملکرد هیات رییسه مجلس در نحوه بررسی طرح الحاقی تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، خاطرنشان کرد: نمایندگان در حال حاضر در خلأ اطلاعات و نظرات موافق و مخالف تصمیم‌گیری می‌کنند.سرعت را قبول داریم تا قبل از ارسال لایحه بودجه این طرح الحاقی تصویب شود اما موادی تصویب می‌شود یا رأی نمی‌آورد که اگر موافق و مخالفی صحبت می‌کرد سرنوشت دیگری پیدا می‌کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه بررسی طرح الحاقی تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در جلسه علنی امروز مجلس شواری اسلامی در انتقاد از هیات رییسه مجلس، گفت: اجازه بدهید به شکل دیگری جلسه اداره شود.

وی افزود: ماده‌های 36 و 37 طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بسیار مهم است و لازم می‌دانم بیشتر روی این 20 ماده بحث و گفت‌وگو شود. انتظار ما از هیات رئیسه این است که بحث‌های مفصلی مطرح شود، نمایندگان در حال حاضر در خلأ اطلاعات و نظرات موافق و مخالف تصمیم‌گیری می‌کنند.

این نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رویکرد مجلس منطقی به نظر نمی‌رسد، اعلام کرد: سرعت را قبول داریم تا قبل از ارسال لایحه بودجه این طرح الحاقی تصویب شود اما موادی تصویب می‌شود یا رأی نمی‌آورد که اگر موافق و مخالفی صحبت می‌کرد سرنوشت دیگری پیدا می‌کرد. حداقل اجازه دهید موافق و مخالف در حد 2 دقیقه صحبت کنند که نمایندگان با دیدگاه بهتری در رأی‌گیری شرکت کنند. تنها به نظر دولت و کمیسیون اکتفا نکنید.

در ادامه نیز محمدحسن ابوترابی‌فرد پاسخ به تذکر پورابراهیمی، گفت: اولاً همانطور که می‌دانید، عموماً پیشنهادات حذف ماده‌ها و پیشنهادهای جانبی رأی نمی‌آورد، در واقع نگاه مجلس معطوف به نظر کمیسیون برنامه و بودجه است.ملاک ما نظر کمیسیون نیست و پیشنهادهایی ممکن است گره‌گشا باشد، مطرح می‌شود.

به گفته‌ی او، گاهی فضای مجلس این پیام را دارد که ابهام مطرح شده در مواد وجود ندارد، بنابراین اگر نیاز به توضیح بیشتری باشد حتما زمان در اختیار موافق و مخالف قرار می‌گیرد.

کد N596095

وبگردی