آفتاب

احتمال تشدید تنش‌ها در فرگوسن به دنبال تعویق صدور حكم ضارب نوجوان سیاه‌پوست

احتمال تشدید تنش‌ها در فرگوسن به دنبال تعویق صدور حكم ضارب نوجوان سیاه‌پوست

تردید در صدور حکم درباره تیراندازی «دارن ویلسون» افسر پلیس سفیدپوست در ۹ آگوست گذشته به «مایکل براون» ۱۸ ساله جوان سیاه‌پوست غیرمسلح باعث افزایش تنش‌ها و نگرانی میان معترضانی شده‌ است که اقدام مامور پلیس این شهر را نژادپرستانه می‌دانند.

به‌رغم پیش‌بینی‌های لازم برای صدور حکم درباره عامل تیراندازی‌های اخیر در ایالت میسوری، تردید اعضای هیات منصفه باعث افزایش تنش‌ها و اعتراض‌ها در شهر فرگوسن شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، تردید در صدور حکم درباره تیراندازی «دارن ویلسون» افسر پلیس سفیدپوست در ۹ آگوست گذشته به «مایکل براون» ۱۸ ساله جوان سیاه‌پوست غیرمسلح باعث افزایش تنش‌ها و نگرانی میان معترضانی شده‌ است که اقدام مامور پلیس این شهر را نژادپرستانه می‌دانند.

بسیاری از معترضان بر این باور بودند که هیات منصفه حکم کیفری برای ویلسون را روز گذشته-یکشنبه- صادر می‌کند.

ماموران پلیس فرگوسن در روزهای گذشته با بستن خیابان‌ها و اطراف ساختمان محل استقرار اعضای هیات منصفه تلاش کردند تا از نزدیک شدن معترضان به این منطقه جلوگیری کنند.

اعضای هیات منصفه روز جمعه گذشته نتوانستند به تصمیم قطعی برای صدور حکم برسند و بنا بر منابع غیررسمی قرار است امروز بار دیگر برای رایزنی جلسه برگزار کنند، ‌هرچند که گزارشی در این‌باره منتشر نشده است.

یکی از معترضان گفت که بعید می‌داند ویلسون در قتل براون مقصر شناخته شود و مقام‌های پلیس و هیات منصفه می‌خواهند با به‌ درازا کشاندن زمان صدور حکم، راهی برای تبرئه وی پیدا کنند.

«سوزان مک‌گراف» ناظر کلینیک دفاع جنایی در دانشگاه «سنت لوئیس» تصریح کرد: «مردم بر این باور هستند که همه‌چیز مهندسی شده است، ‌به‌این ترتیب که تا سرد شدن هوا صدور حکم را به‌ تعوبق بیندازند تا ادامه اعتراض برای مردم سخت شود.»

۱۲ عضو هیات عالی منصفه زمان دیدار خود را بر اساس در دسترس بودن اعضا برنامه‌ریزی و برگزار می‌کند.

کد N596064

وبگردی