آفتاب
اربابی در نطق ميان دستور:

حركت برخی خودی ها آب به آسياب دشمن است

حركت برخی خودی ها آب به آسياب دشمن است

نماينده مردم سيستان و بلوچستان در مجلس گفت: اکنون که غرب به دنبال بر هم زدن نقشه سیاسی منطقه و تغییر نقشه قومی و مذهبی در جنوب شرق کشور است نباید برخی خودی‌ها در مسیر دشمن حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني مهر محمد سعید اربابي نماينده مردم ایرانشهر در مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني روز دوشنبه مجلس در نطق ميان دستور با اشاره به اينكه استان سیستان و بلوچستان گرفتار بدخواهی‌های دشمنان و نادانی‌های دوستان شده است گفت: از آشنایی که با سطحی‌نگری آب به آسیاب دشمن می‌ریزد گله‌مندم چنین خودی‌هایی خطرناک‌تر از هر بیگانه‌ای هستند.

وي با اشاره به اينكه بیگانه در سیستان و بلوچستان راه به جایی نبرده است افزود: در تاریخ معاصر ایران از بلوچ چیزی جز پاسداری و نگهداری انقلاب و کشور دیده نشده است چه در ابتدای قرن بیستم و چه در ایام دفاع مقدس و دوران شهادت و ایثار و چه اکنون که در کنار نیروهای امنیتی، نظامی و اطلاعاتی با تکفیری‌ها می‌جنگند و کشته می‌شود و هیچ کس یادی از آنان نمي كند.

اين نماينده مجلس با انتقاد از شرور دانستن قوم بلوچ ادامه داد: تسری دادن حالت یک شرور به کل قوم بلوچ و تحقیر این قوم به معنای به تاراج بردن اسم و رسم قوم بلوچ است تحقیر بلوچ‌های جان بر کف بسیار زشت و ناشایست است اکنون که غرب به دنبال بر هم زدن نقشه سیاسی منطقه و تغییر نقشه قومی و مذهبی در جنوب شرق کشور است نباید برخی خودی‌ها در مسیر دشمن حرکت کنند.

وی ادامه داد: چند درصد از دستگاه‌های اجرایی ما مدیریت بسیجی و جهادی دارند؟ من نمی‌خواهم همه را زیر سوال ببرم ولی همه در کشور از خود مایه نمی‌گذارند و برخی در بعضی زمینه‌ها ناسالم عمل می‌کنند.

اربابی با بیان اینکه با همین شرایط موجود در کشور می‌توانستیم رشد اقتصادی بیشتری داشته باشیم، تاکید کرد: ما در ایران 2/5 برابر اروپا می‌توانیم از انرژی خورشیدی بهره ببریم و اگر از انرژی خورشیدی و سلول‌های پیشرفته که در این زمینه وجود دارد استفاده کنیم لازم نیست تا این حد برای بردن انرژی‌های مختلف به مناطق کوهستانی هزینه کنیم

کد N595886

وبگردی