آفتاب

نقش موثر مدیریت یکپارچه بر توسعه مناطق ساحلی

نقش موثر مدیریت یکپارچه بر توسعه مناطق ساحلی

معاون توسعه و تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در برنامه‌های توسعه‌ای سواحل و بنادر شاهد توسعه رویکردها و مراقبت‌ها از مناطق ساحلی، دریا و محیط زیست بوده‌ایم، گفت: مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی را شکوفاتر می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کبریایی در یازدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی، با بیان اینکه امروز حاصل 11 دوره برگزاری این همایش را پشت سر می گذاریم که به پشتوانه آن می‌توان چشم اندازی روشن برای آینده‌ای پیش‌رو تصور کرد، گفت: در این چشم‌انداز می‌بینیم که حجم بالایی از پروژه‌های عالی اقتصادی دریا و فراساحل در حال اجرا است، در کنار آن سازه‌های دریایی پیشرفته را می‌بینیم که با بالاترین سبک مهندسی و استانداردهای محیط زیستی در حال کار و فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه با جاری بودن مدیریت یکپارچه، مناطق ساحلی را شکوفاتر از گذشته می‌بینیم، اظهار داشت: این یکپارچگی به زندگی مشترک ساحل دریا، محیط زیست دریایی و ساحلی و سازمان‌یافتگی مورد انتظار آرمان‌های ملی در خصوص پاسداشت سواحل پاسخ می‌دهد.

معاون توسعه و تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی افزود:‌ این چشم‌انداز حکایت از برنامه‌های راهبردی و استراتژیک ویژه دارد که همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی با تمام توان به دنبال آن است.

کبریایی تصریح کرد: چشم‌انداز روشن این همایش توسعه نسلی و رشد سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی، رشد برنامه‌های اجرایی عملیاتی و پیروزی اقدامات در زمینه سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با رویکرد زیست محیطی است.

معاون توسعه و تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: بارزترین شاخص‌های این جریان نوین کشف روش‌های مشخص در اجرا و هم‌راستا با آن به کارگیری فناوری‌های رشد یافته در تولید مصالح مصرفی در اجرای پروژه‌های دریایی، فرا ساحلی است.

وی افزود طبق شعار این همایش آمده‌ایم که اعلام کنیم در برنامه‌های توسعه‌ای سواحل و بنادر شاهد توسعه رویکردها و مراقبت‌ها از مناطق ساحلی، دریا و محیط زیست بوده‌ایم.

معاون توسعه و تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این همایش از طریق موضوع مقاله‌های پژوهشی خود و خدماتی که انجام می‌دهد همواره خواهان ترویج راهکارهای علمی و پژوهشی، برای اجرای پرژوه‌های توسعه‌ای همراه با رعایت بالاترین سطح استاندارد زیست محیطی و پاسداشت است.

کد N595678

وبگردی