آفتاب

همکاری اطلاعاتی میان تونس و ترکیه برای بازداشت تکفیری‌ها

همکاری اطلاعاتی میان تونس و ترکیه برای بازداشت تکفیری‌ها

نخست‌وزیر دولت موقت تونس با ابراز نگرانی نسبت به افزایش تعداد تکفیری‌های تونسی که به داعش در سوریه پیوسته‌اند، گفت: دولت تونس برای تحت پیگرد قرار دادن تکفیری‌ها همکاری اطلاعاتی با ترکیه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، "مهدی جمعه"، نخست‌وزیر دولت موقت تونس با ابراز نگرانی خود نسبت به افزایش این تکفیری‌ها گفت: دولت تونس توانسته‌ است تعدادی از شبکه‌های عضوگیری و اعزام نیرو به سوریه را منحل کند. علاوه بر این، دولت در راستای تحت پیگرد قرار دادن تونسی‌هایی که به داعش پیوسته‌اند، از نظر اطلاعاتی با دولت ترکیه همکاری دارد.

مهدی جمعه در گفت‌وگویی با شبکه "روسیا الیوم" درباره انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور نیز گفت: نامزدهای انتخاباتی در تونس برنامه‌های سیاسی مختلفی را برای آینده این کشور در نظر گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در تونس قانون اساسی معیار و ناظر بر اجرای قوانین در بازی‌های سیاسی است، گفت: دولت تونس در تلاش است موضعی واحد نسبت به تمامی احزاب داشته باشد.

این مقام تونسی درخصوص ترور برخی از شخصیت‌های سیاسی کشورش نیز تصریح کرد: این پرونده هم‌اکنون توسط دستگاه قضایی پیگیری می‌شود و دولت تونس تمام تلاش خود را برای روشن شدن حقایق انجام می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اقتصاد تونس به شدت از عدم برقراری آرامش و ثبات سیاسی- امنیتی در این کشور تاثیر پذیرفته است، گفت: حضور نزدیک به دو میلیون لیبیایی در تونس بار سنگینی را بر دوش اقتصاد و بودجه کشور وارد می‌کند. ما درباره تحولات لیبی نگران هستیم اما براساس اصولی که به آن پایبندیم، در امور کشورهای دیگر دخالت نمی‌کنیم. همچنین در حال حاضر هماهنگی امنیتی گسترده‌ای میان ما با کشورهای همسایه‌مان برای مقابله با تروریسم وجود دارد.

انتهای پیام

کد N595400

وبگردی