آفتاب

تصویب لایحه نژادپرستانه "کشور یهود" ائتلاف حکومتی رژیم صهیونیستی را تهدید کرد

تصویب لایحه نژادپرستانه "کشور یهود" ائتلاف حکومتی رژیم صهیونیستی را تهدید کرد

در پی تصویب لایحه جنجالی "کشور یهود"، وزیرانی در کابینه رژیم صهیونیستی تهدید کردند که از ائتلاف دولتی خارج می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزیران دو حزب "آینده‌ای هست" به رهبری یئیر لاپید، وزیر دارایی و حزب "جنبش" به رهبری تزیپی لیونی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی اعلام کردند که اعضای این دو حزب علیه لایحه‌ای که روز چهارشنبه 26 نوامبر در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ارائه خواهد شد، رای خواهند داد.

در همین حال یعقوب بری، از حزب "آینده‌ای هست" تاکید کرد که در 48 ساعت آتی مشخص خواهد شد که آیا این حزب در دولت می‌ماند یا خیر.

وی افزود: دو گزینه وجود دارد. یا اینکه ما عقب‌نشینی کنیم یا اینکه ما را از دولت بیرون بیندازند.

پیشتر یئیر لاپید از این لایحه انتقاد و اعلام کرده بود که این لایحه به حقوق اقلیت‌ها لطمه وارد می‌کند و از اصول دموکراسی دور بوده و در خدمت منافع تنگ نظرانه است.

در همین حال، تزیپی لیونی به شدت از دولت انتقاد و تاکید کرد که این قانون به ارزش‌های مطرح شده در "سند استقلال اسرائیل" لطمه وارد می‌کند و ماهیت یهودی رژیم صهیونیستی را بر ماهیت دموکراتیک آن ترجیح می‌دهد.

دولت رژیم صهیونیستی روز گذشته در میان اختلافات بسیار شدید میان وزیران، این لایحه را تصویب کرد.

رسانه‌های عبری زبان نیز گزارش دادند که برخی از وزیران از شدت عصبانیت میزها را به سمت هم هل داده و علاوه بر آن درگیری‌های لفظی شدیدی میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیران کابینه وی رخ داد.

انتهای پیام

کد N595370

وبگردی