آفتاب
حسن بیادی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا،

برخی گروه‌های اصول‌گرا خودشان را وکیل و وصی همه می‌دانند

برخی گروه‌های اصول‌گرا خودشان را وکیل و وصی همه می‌دانند

برخی نقاط ضعف احزاب باعث می‌شود٬ افراد به اسم حزب وارد مجلس و دولت شود اما خودشان را مبرا از حزب و گروه بدانند و پاسخگو نباشند.

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان گفت: درجریان اصولگرایی گروه‌های خاصی وجود دارند که در همه انتخابات خود را وکیل و وصی همه می‌داند.

حسن بیادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت جریان‌های سیاسی به ویژه جریان اصولگرایی بعد از فوت اشخاصی همچون مرحوم عسکر اولادی و آیت الله مهدوی کنی گفت: این دو بزرگوار از دلسوزان انقلاب و احزاب بودند که پایه و ستون اصلی نظام محسوب می شدند.

وی گفت: ما همیشه مشاهده کردیم هر جا نیاز به آنها بود٬ برای ایجاد صلح و صفا و پیش برد اهداف نظام پیشقدم می‌شدند.

بیادی بیان کرد: می‌توان یکی از شاخص‌های بارز این افراد را اخلاص و اخلاق سیاسی آنها دانست که زبانزد همه جریان‌ها و مورد اعتماد اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان بودند.

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان در ادامه به جریان‌های سیاسی موجود در کشور اشاره کرد و گفت: امروز برخی از اشخاص و گروه‌های کشور خودشان را منتسب به اصول‌گرایی یا اصلاح‌طلبی می‌کنند و به تخریب دست می‌زند.

بیادی با بیان اینکه این دو جریان در کشور مانند جنبه‌های امر به معروف و نهی از منکر هستند٬ تصریح کرد: وجود همه تفکرات در جامعه باعث شادابی و زنده بودن سیاسی می‌شود.

وی افزود: اما متاسفانه شاهد هستیم که امروز برخی از جریان‌ها که خود را منتسب به دو جریان سیاسی اصلی کشور می‌کنند٬ باعث تفرقه و شکاف‌های جدی شده‌اند.

این عضو جبهه ایستادگی تصریح کرد: این گروه‌ها با پارامترهایی همچون تمامیت‌خواهی، هم‌سویی با قدرت و ثروت همیشه ایجادکننده تفرقه در جامعه بوده و هستند.

بیادی درباره شرایط امروز احزاب در کشور نیز گفت: مهمترین نقطه ضعف احزاب کشور ما از آنجا ناشی می‌شود که کسانی برای احزاب تصمیم می‌گیرند که خود هیچ‌گونه وابستگی حزبی ندارند و در این حالت توقع دارند احزاب از آنها حمایت کنند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: امروز احزاب ما داری قانون و آیین‌نامه قدرتمند نیستند و نگاهی امنیتی به فعالیت حزبی وجود دارد.

وی‌ افزود: این‌موضوعات باعث شده است تحزب به صورت یک فرهنگ سیاسی در ساختار اجرایی کشور جایگاهی نداشته و کارکردی برای احزاب متصور نباشیم.

بیادی خاطرنشان کرد: این نقاط ضعف احزاب باعث می شود افراد به اسم حزب وارد مجلس و دولت شود اما خودشان را مبرا از حزب و گروه دانسته و پاسخگو نباشند.

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان در پاسخ به سوالی مبنی برا اینکه امروز در شرایط فعلی سیاسی کشور برخی از جریان‌های اصول‌گرایی٬ تاثیر فعالیت‌ها و دیدارهای گروه‌ها و احزاب اصول‌گرا بر انتخابات آینده٬ گفت: در شرایط امروز کشور برخی از جریان‌ها که خود را منتسب به اصول‌گرایی یا اصلاح طلبی می کنند نوعا داری وابستگی قدرت و ثروت هستندکه به خود اجازه می دهند با قاطعیت درباره هر موضوعی صحبت کنند.

وی گفت: درجریان اصول‌گرایی هم گروه‌های خاصی وجود دارند که در همه انتخابات خود را وکیل و وصی می داند.

بیادی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا قرار است جبهه ایستادگی جلسه ای برای بررسی فعالیت های پایداری داشته باشد٬ گفت: قرار است در این باره جلسه‌ای داشته باشیم اما هنوز وردی به این مسئله نداشته‌ایم.

 

کد N595355

وبگردی