آفتاب

بوکوحرام ۴۸ ماهی‌فروش را در نیجریه به قتل رساند

بوکوحرام ۴۸ ماهی‌فروش را در نیجریه به قتل رساند

شبه‌نظامیان بوکوحرام ۴۸ ماهی‌فروش را که به قصد خرید ماهی، در مسیر چاد در حرکت بودند در شمال شرقی نیجریه به قتل رساند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) شمار زیادی از تروریست‌های بوکوحرام روز پنجشنبه در حوالی روستایی در نواحی مرزی نیجریه و چاد که مردم آن از راه ماهیگیری معاش می‌کنند، گروهی ۴۸ نفره از ماهی‌فروشان را قتل‌عام کرده‌اند.

ابوبکر گماندی، نماینده سندیکای ماهی‌فروشان، روز یکشنبه برای نخستین بار در این رابطه گزارش داد و گفت که قربانیان به قصد خرید ماهی در مسیر دریاچه چاد در حرکت بوده‌اند که گرفتار شبه‌نظامیان بوکوحرام شدند.

گماندی در گفت‌وگویی تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت، افراد مسلح بوکوحرام "سر شماری از قربانیان را بریده‌اند و آن‌ها را به دریاچه انداخته‌اند تا جان بدهند و دست و پای برخی دیگر را بسته و آنها را به دریاچه پرتاب کرده‌اند.»

روستای "دورون باگا"، واقع در ۱۸۰ کیلومتری مایدوگوری، پایگاه نیروهای ویژه چندملیتی است که نیروهای نظامی نیجریه و چاد در آنجا مستقر هستند.

به گزارش دویچه‌وله این نیروهای ویژه در سال ۱۹۹۸ برای حفاظت از مرزها به منظور مبارزه با گروه‌های جنایتکار تشکیل شدند. با گسترش عملیات تروریستی بوکوحرام، وظیفه مبارزه با این گروه افراطی در منطقه نیز به نیروهای ویژه مشترک سپرده شده است.

نماینده سندیکای ماهی‌فروشان می‌گوید، تروریست‌های بوکوحرام برای کشتن قربانیان خود، از تیراندازی پرهیز کرده‌اند تا صدایی بلند نشود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک افسر ارتش در مایدوگوری حمله‌ شبه‌نظامیان بوکوحرام را تأیید کرده و گفته است: «ما از حمله در نزدیکی روستای دورون باگا شنیده‌ایم، ولی اطلاعات دقیق‌تری نداریم، زیرا منطقه در حوزه عملیاتی ما قرار ندارد.»

خبر حمله‌ بوکوحرام خیلی دیر پخش شد، زیرا بوکوحرام در حمله پیش از آن دکل مخابرات بی‌سیم را تخریب کرده بود.

نماینده سندیکا می‌گوید، مسیر "دوگون فیلی" تاکنون تنها گذرگاه امن برای تاجران از دورون باگا به سوی چاد بود، زیرا در مسیرهای دیگر شبه‌نظامیان بوکوحرام مسافران را غارت کرده و به قتل می‌رسانند.

شبه نظامیان بوکوحرام در ماه اوت سال جاری در منطقه دورون باگا پس از آنکه ۲۸ نفر را به قتل رساندند، ۹۷ تن دیگر را به گروگان گرفتند. آن‌ها سپس گروگان‌ها، از جمله زنان و کودکان را با قایق از راه دریاچه‌ چاد به این کشور بردند.

در پی آن نیروهای نظامی چاد توانستند ۸۵ نفر از گروگان‌ها را که بوکوحرام سوار بر اتوبوس کرده بود، نجات دهند.

خشونت‌های بوکوحرام از سال ۲۰۰۹ بدین سو هزاران نفر را قربانی کرده است.

انتهای پیام

کد N595319

وبگردی