آفتاب
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با ایلنا؛| 224207

جلسات وحدت اصولگرایان٬ ارتباطی به جبهه پایداری‌ ندارد

جلسات وحدت اصولگرایان٬ ارتباطی به جبهه پایداری‌ ندارد

جریان اصولگرا در انتخاباتی با حداکثر ظرفیت خود به میدان بیاید٬ با توجه به اینکه رقبای ما در جریان اصلاحات هم همین انگیزه را دارند٬ پس هر اقدامی که از سی و یک تشکل در هر دو اردوگاه٬ که بوی جدایی سهم خواهی و افتراق از آن استشمام شود مضر خواهد بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص جلسات همگرایی اصولگرایان عنوان کرد: معتقدم از ماه‌های پیش در ذهن اکثریت مسئولان تشکل‌های اصولگرا٬ جرقه ضرورت همگرایی زده شده است و در مقایسه با دو سال گذشته مطمئن هستم که امروز انگیزه هم‌گرایی میان اصولگرایان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ محمدنبی حبیبی گفت: راه تحقق این انگیزه این است که رایزنی‌های متعدد و گسترده و مستمر بین اصولگرایان برقرار شود. بنده اصولا ارتباطات میان اصولگرایان بویژه جلسات اخیر همگرایی را بسیار موفق می‌دانم.

حبیبی با اشاره به حضور خود در جلسات وحدت اصولگرایان یادآور شد: حضور من در این جلسات اگر هم با اراده شخصی خودم بوده٬ خود به خود بنده به عنوان دبیرکل حزب موتلفه تلقی می‌شوم. بنابراین حضور من در برخی جلسات ممکن است جنبه شخصی و در سایر جلسات جنبه حزبی داشته باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در خصوص نقد برخی اصولگرایان نسبت به جلسات همگرایی عنوان کرد: با احترامی که به نظرات منتقدین این نشست‌ها قائلم باید بگویم که فرض می‌کنیم حتی برخی از جلسات هم‌گرایی اصولگرایان نتیجه آنچنانی نداشته و یا به اهداف خود نرسیده است در اینجاست که باید بدانیم اگر ما می‌خواهیم که بین اصولگرایان همگرایی ایجاد کنیم٬ این همگرایی بدون ارتباط، همایش و رایزنی محال است. ممکن نیست در فضای ذهنی دور از هم همگرایی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: نفس جمع شدن دور یکدیگر را مثبت و مفید می‌دانم و تقریبا از هر جلسه‌ای که با انگیزه تعریف شده‌ای برای همگرایی اصولگرایان تشکیل شود استقبال می‌کنیم.

حبیبی با اشاره به خلاء آیت الله مهدوی کنی و مرحوم عسگراولادی در جریان اصولگرا و در خصوص محوریت پایداری‌ها و مصباح یزدی در بحث وحدت اصولگرایان گفت: بنده کاملا از مقدمات تشکیل این جلسات مطلع هستم و می‌دانم که تشکیل این جلسات و دعوت از آیت الله مصباح در جلسه اخیر اساسا از سوی حجت‌الاسلام تقوی انجام شده است.

وی افزود: تقوی چند ماه پیش در جلسه با آیت الله مصباح اعلام کرده بود که ما چنین جلسه‌ای داریم و توضیح داده بود که تا آن زمان چه اقداماتی در راستای همگرایی اصولگرایان صورت گرفته بود و از مصباح یزدی برای سخنرانی در جلسه اخیر دعوت کرده بود. لذا منتسب کردن این جلسات به ویژه جلسه آخر به پایداری‌ها یا هر تشکلی یک انتساب از روی بی‌اطلاعی است چراکه این دو مسئله ارتباطی به هم ندارد.

حبیبی با بیان اینکه هیچ تشکلی برای حضور آیت الله مصباح در جلسه اخیر از وی دعوت به عمل نیاورد، گفت: تقوی به عنوان اداره کننده جلسات این دعوت را انجام داد.

وی در خصوص حضور وزرای دولت احمدی‌نژاد در این جلسات نیز گفت: وقتی می‌گوییم جلسه هم‌گرایی اصولگرایان باید در را کاملا باز بگذاریم تا راه برای هر تشکل و شخصیت اصولگرایی باز باشد. بنابراین جلسه آخر به نظر من رنگ هیچ تشکل خاصی را نداشت و ما هم یکی از شرکت‌کنندگان این جلسه بودیم.

حبیبی در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید حزب موتلفه باید بیش از گذشته وارد متن جریان اصولگرایی بشود، گفت: ما معتقدیم که چه در اردوگاه اصلاح‌طلبان و چه در جریان اصولگرا هیچ تشکلی ولو موتلفه اسلامی با قدمت 50 ساله نمی‌تواند ادعا داشته باشد که در راس جریان است.

وی افزود: جریان اصولگرا ممکن است در سلیقه‌ها با یکدیگر تفاوتی داشته باشند و این اختلاف سلیقه طبیعی است اما در مقابل ما در جریان اصولگرا نوعی اشتراک در اصول را مشاهده می‌کنیم. اگر قرار باشد جریان اصولگرا در انتخاباتی با حداکثر ظرفیت خود به میدان بیاید٬ با توجه به اینکه رقبای ما در جریان اصلاحات هم همین انگیزه را دارند٬ پس هر اقدامی که از سی و یک تشکل در هر دو اردوگاه٬ که بوی جدایی سهم خواهی و افتراق از آن استشمام شود مضر خواهد بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: معتقد هستیم که در هر صورت سرنوشت اصولگرایان به یکدیگر گره خورده است.

وی در مورد دیدگاه‌های مرحوم عسگراولادی بویژه در اواخر عمرش و بی‌مهری‌هایی که نسبت به او انجام شد، گفت: در مورد اصل انقلاب چه کسانی که در اردوگاه اصلاحات هستند و افرادی که در جریان اصولگرا هستند و انقلاب را به جریان سیاسی خود ترجیح می‌دهند٬ می‌توانند ادعا کنند که پایبند به انقلاب هستند. ما هر چقدر بتوانیم شاهد حضور این نوع عناصر در کشور باشیم به نفع انقلاب تمام می‌شود.

حبیبی ادامه داد: تفکر مرحوم عسگراولادی کاملا مشخص بود و همواره دغدغه‌ای برای کل انقلاب داشت. قصد وی در مورد مسائلی که در اواخر عمر خود مطرح کرد به نظر بنده که همواره در کنار او بودم این بود که می‌خواست زمینه‌ای فراهم کنند برای بازگشت کسانی که در حوادث سال88 نقش داشند.

وی افزود: عسگر اولادی بارها عنوان کرد ما ریشه اصلی فتنه را در خارج کشور می‌دانیم و کسانی که داخل مرتکب اشتباهاتی شدند را مفتون فتنه می‌نامید. بنده به عنوان یک شهروند معمولی توقع داشتم مخاطبان بحث مرحوم عسگراولادی٬ از اصل ریشه فتنه تبری بجویند اما آنها نه تنها این کار را نکردند بلکه به این کار عظیم عسگراولادی بی‌اعتنایی کردند.

کد N595288

وبگردی