آفتاب

نبیه بری: موضع عربستان هیچ تاثیری بر مذاکرات میان حزب‌الله و جریان المستقبل نمی‌گذارد

نبیه بری: موضع عربستان هیچ تاثیری بر مذاکرات میان حزب‌الله و جریان المستقبل نمی‌گذارد

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه همچنان معتقد است فضای داخلی و خارجی برای انتخاب رئیس جمهوری کشورش مثبت است در این راستا دنبال کردن روند مذاکرات در خصوص پرونده هسته‌ای ایران را در وین خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه لبنانی الجمهوریة، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه همواره به آغاز گفت‌وگو میان حزب الله لبنان و جریان المستقبل خوش‌بین است، تاکید کرد که این مذاکرات بدون هیچ پیش شرطی خواهد بود.

نبیه بری تصریح کرد: اکنون صحبت از آماده سازی این مذاکرات و مساله‌ای که در ابتدای امر اهمیت دارد این است که این مذاکرات به صورت دو جانبه آغاز شود و طرفین در گفت‌وگوی خود بتوانند در خصوص مواضع مورد اختلاف خود آزادانه صحبت کنند.

وی تاکید کرد: لازم نیست که این مذاکرات حتما در کاخ ریاست جمهوری در عین التینة برگزار شود بلکه می‌تواند در ساختمان پارلمان و یا هر مکان دیگری که مورد توافق طرفین باشد، برگزار شود.

نبیه بری پیش‌بینی کرد که این مذاکرات میان شخصیت‌های نزدیک به رهبران ارشد طرفین آغاز شود.

رئیس پارلمان لبنان با بیان اینکه به زودی با سفیر عربستان در لبنان ملاقات خواهد کرد، افزود: موضع کنونی عربستان نسبت به حزب الله و شهادت‌هایی که در دادگاه بین‌المللی در خصوص لبنان و جنایت ترور رفیق حریری، نخست وزیر اسبق لبنان داده شده هیچ تاثیری بر روند مذاکرات میان حزب الله و جریان المستقبل نخواهد گذاشت.

انتهای پیام

کد N595212

وبگردی