آفتاب
انتخابات ریاست جمهوری تونس/

احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم/پیشتازی "السبسی" طبق نتایج اولیه

احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم/پیشتازی "السبسی" طبق نتایج اولیه

ستاد انتخاباتی قائد السبسی تونس ضمن تاکید بر پیشتازی وی بر حسب نتایج اولیه از احتمال کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، "محسن مرزوق" رئیس ستاد انتخاباتی "الباجی قائد السبسی" رئیس حزب ملی گرای  نداء تونس اعلام کرد که طبق گزارشهای اولیه السبسی پیشتاز انتخابات دیروز بوده است.

وی تاکید کرد که احتمال اینکه انتخابات ریاست جمهوری تونس به دور دوم کشیده شود بسیار زیاد است.

این در حالی است که ستاد "منصف المرزوقی" رئیس جمهوری پیشین و رقیب اصلی السبسی در این انتخابات اعلام کرد تفاوت زیادی در میزان آرای السبسی و المرزوقی وجود ندارد.

ستاد انتخاباتی المرزوقی همچنین خواهان عجله نکردن در اعلام نتایج انتخابات پیش از اعلام رسمی آن شد.

شایان ذکر است پیش‎بینی‌ها نیز از شانس بیشتر "الباجی قائد السبسی" رهبر  87 ساله حزب "نداء" تونس در این انتخابات، حکایت دارد. وی در جریان تبلیغات انتخاباتی خود بر لزوم "بازگرداندن هیبت و اقتدار به کشور" تاکید کرد که این سخنان بازتاب بسیار خوبی در بین مردم این کشور داشت. تونس از زمان سرنگونی بن علی در حالت پرنوسانی از لحاظ شرایط امنیتی، سیاسی و اقتصادی قرار دارد.

ناظران سیاسی انتخابات ریاست جمهوری تونس را جدال میان جریان‎های سیاسی ملی‎گرا و وابستگان به رژیم سابق در این کشور می‎دانند که در آن انگیزه جریانهای ملی گرا برای عدم دستیابی حامیان رژیم سابق به کرسی ریاست جمهوری، بیشتر است.

کد N595170

وبگردی