آفتاب
با دعوت وزیر کار انجام شد؛

سفر مقام ارشد آذربایجانی به ایران/ آغاز فصل جدید مناسبات تهران-باکو

سفر مقام ارشد آذربایجانی به ایران/ آغاز فصل جدید مناسبات تهران-باکو

"علی حسن اف" معاون نخست وزیر و رئیس کمیته دولتی امور انسان دوستانه جمهوری آذربایجان به دعوت علی ربیعی وزیر کار برای یک دیدار رسمی 3 روزه وارد تهران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون نخست وزیر و رئیس کمیته دولتی امور انسان دوستانه جمهوری آذربایجان از جمهوری اسلامی ایران که وارد تهران شده است، از سوی محمد تقی حسینی قائم مقام وزیر در امور بین الملل در فرودگاه امام خمینی (ره) مورد استقبال قرار گرفت.

"علی حسن اف" معاون نخست وزیر و رئیس کمیته دولتی امور انسان دوستانه جمهوری آذربایجان در این سفر علاوه بر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و تعدادی دیگر از مقامات ارشد کشورمان نیز دیدار خواهد داشت.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در هنگام ورود به تهران با تأکید بر اهمیت روابط تهران و باکو گفت: دولت آذربایجان برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی قائل نیست و باکو مصمم است در همه زمینه ها با تهران همکاری کند.

همچنین قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در امور بین الملل که برای استقبال از مقام آذری به فرودگاه امام خمینی (ره) رفته بود گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان دو کشور همسایه دارای ریشه های فرهنگی مشترکی هستند و زمینه های زیادی برای همکاری دارند.

وی گفت با توجه به تجربیات جمهوری اسلامی ایران در حوزه رفاه اجتماعی و توانمندسازی آمادگی داریم تا با جمهوری آذربایجان در این زمینه ها نیز همکاری ها را گسترش دهیم.

در دیدار اخیر ریاست جمهوری اسلامی ایران از جمهوری آذربایجان فصل جدیدی در روابط دو کشور گشوده شد و تهران و باکو در پی گسترش هر چه بیشتر روابط دوجانبه هستند.

کد N595120

وبگردی