آفتاب

حماس: فتح در برنامه‌هایش بازنگری کند/ مصر از مسئولیت‌هایش شانه خالی می‌کند

حماس: فتح در برنامه‌هایش بازنگری کند/ مصر از مسئولیت‌هایش شانه خالی می‌کند

یک مقام برجسته جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از جنبش فتح خواست تا در برنامه‌هایش تجدید نظر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ محمود الزهار، مقام برجسته جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در جریان همایشی در دانشگاه اسلامی غزه تاکید کرد: جنبش فتح به هیچ یک از توافقات به عمل آمده با حماس به جز تشکیل دولت وفاق ملی عمل نکرد؛ حال آن که این دولت هنوز هیچ یک از مأموریت‌های خود را انجام نداده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی خاطرنشان ساخت: مشی مبارزاتی حماس با مشی مبارزاتی صلاح‌الدین ایوبی کاملا هم‌خوانی دارد. گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس در حقیقت راه سپاه صلاح الدین ایوبی را ادامه می دهند.

این مقام بلند پایه حماس یادآور شد: برخی افراد سعی دارند تا دستاوردهای مقاومت را بی ارزش و کوچک نشان دهند. این اقدام در حالی صورت می گیرد که نبرد العصف الماکول مقدمه نبرد پیروزی نهایی بر دشمن صهیونیستی است.

عضو دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: نبرد العصف الماکول دکترین امنیتی رژیم صهیونیستی را بی اثر و خنثی ساخت.

زهار تصریح کرد: بخشی از ملت فلسطین که به آزاد سازی فلسطین ایمان ندارد، ما را به این وضعیت دچار کرده است.

وی تاکید کرد: ما هرگز از حقوق خود کوتاه نخواهیم آمد و تمامی سرزمین فلسطین را از چنگال صهیونیست ها آزاد خواهیم کرد و هرگز از یک وجب خاک این سرزمین چشم پوشی نخواهیم کرد.

صلاح بردویل، یکی دیگر از رهبران بارز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد که بندهای توافق آتش بس میان گروه های مقاومت و رژیم صهیونیستی که تحت نظارت مصر به امضا رسید، در پرتو هجمه برخی رسانه های مصری علیه حماس و فلسطینیان در غزه بارها نقض شده است.

صلاح بردویل اظهار داشت: متاسفانه رسانه ها و دستگاه قضایی مصر در این روزها جنگی ناجوانمردانه را علیه حماس، مقاومت و ملت فلسطین آغاز کرده اند که در نتیجه آن مصر به کلی از مسئولیت های خود به عنوان ناظر توافقنامه آتش بس شانه خالی کرده است.

وی در همین راستا به اقدام دستگاه قضایی مصر به قراردادن گردان های قسام و حماس در لیست جنبش ها و سازمان های تروریستی اشاره کرد.

بردویل افزود: مصر از مسئولیت هایش در خصوص قرارداد وفاداری با آزادگان، پرونده بازداشت موقت، مذاکرات غیر مستقیم آتش بس و مسائلی دیگر همچون فرودگاه، بندر و اسرا که خود ناظر همگی آن‌ها بود، شانه خالی کرد و هنوز هم زمان برگزاری دور جدید مذاکرات غیر مستقیم در قاهره مشخص نشده است.

وی اشاره کرد که مصر از وظایف خود در قبال پرونده گذرگاه زمینی رفح و بازگشایی آن طفره می رود؛ گویا که این کشور می خواهد به بهانه وجود گروه های تندرو در سینا، فلسطینیان غزه را به کلی نابود کند.

انتهای پیام

کد N595064

وبگردی