آفتاب
در پی طرح‌های گسترش تماشاخانه سنگلج

اینجا ظرفیت دارد

اینجا ظرفیت دارد

محمدحسین ناصربخت تأکید کرد: تالار «سنگلج» این ظرفیت را دارد تا با عنوان تئاتر ملی ایران کاربرد معرفی شود.

این پیشکسوت حوزه تئاتر در گفت‌وگویی با خبرنگار تئاتر ایسنا، درباره اهمیت الحاق ساختمان جنبی تالار سنگلج به این مرکز بیان کرد: تالار سنگلج یکی از قدیمی‌ترین تالارهای کشور است که کار خود را با جشنواره نمایش‌های ایرانی آغاز کرد.

او گفت: در این تالار شاهد اجرای آثاری مبتنی بر نمایشنامه‌های ایرانی بودیم و پس از انقلاب هم همواره بر این قضیه تأکید شد و به این ترتیب تالار سنگلج به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم نمایش‌های ایرانی شناخته می‌شود.

ناصربخت با تأکید بر اینکه به همین دلیل این تماشاخانه ارزش تاریخی دارد، افزود: اگر بتوانیم چنین فضایی را در کنار این محل در اختیار بگیریم تا نمایشنامه‌های سنتی ایجاد شود یا حتی پژوهش هایی برای حوزه تئاتر انجام شود اتفاق بسیار خوبی رخ خواهد داد، ضمن اینکه این محل به عنوان موزه تئاتر ایران هم می‌تواند مورد استفاده باشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر تالار سنگلج به خوبی ساماندهی و گسترش یابد می‌توان تجمعی برای نمایش‌های ملی باشد که این اقدام گام بزرگی از طرف تمام کسانی خواهد بود که در این راستا زحمت کشیده‌اند.

ناصربخت با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا محله‌ای با عنوان «تئاتر ملی» وجود دارد، گفت: ما باید در کشور یک مرکز تئاتر ملی داشته باشیم و سنگلج بهترین محل برای استقرار چنین چیزی است.

او یادآور شد: البته تئاتر شهر به عنوان سمبلی از تئاتر ایران بویژه نماد تئاتر حرفه‌ای شناخته می‌شود اما تئاتر سنگلج از تئاتر شهر قدیمی‌تر است و جایگاه ویژه‌تری برای تبدیل شدن به تئاتر ملی ایران را دارد.

انتهای پیام

کد N595049

وبگردی