آفتاب

مشاور رئيس جمهور سنگال با امیرعبدالهیان دیدار و گفتگو کرد

مشاور رئيس جمهور سنگال با امیرعبدالهیان دیدار و گفتگو کرد

تنور دیانگ مشاور و فرستاده ویژه رئیس جمهور سنگال با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تنور دیانگ مشاور و فرستاده ویژه رئیس جمهور سنگال طی دیدار با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، پیرامون مسائل مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو نمود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به اهمیت و جایگاه آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، از تلاش های آقای دیانگ در توسعه و تحکیم روابط بین دو کشور تقدیر کرد.

تنور دیانگ نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران کشوری مهم و کلیدی در منطقه می باشد که بدون در نظر گرفتن نقش آن، نباید انتظار حل مشکلات منطقه را داشت و این نقش بر همه جامعه بین المللی آشکار است.

مشاور رئیس جمهور سنگال همچنین با ارائه گزارشی از تحولات غرب آفریقا ازجمله انتخابات آتی در آفریقا و بحران ابولا، گفت: مشکلات آفریقا نیزداخلی است و خارج از منطقه آفریقا حل شدنی نیست.

دراین دیدار همچنین برخی از موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی ازجمله مسئله تروریزم و افراط گرایی و  تحولات سوریه، عراق و فلسطین موردتبادل نظر طرفین قرار گرفت.

در این دیدار امیر عبداللهیان با اشاره به دستاوردهای علمی-فناوری جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف، علمی و صنعتی، بر عزم کشورمان در مساعدت و همکاری با کشور دوست و مسلمان سنگال در زمینه های مورد توافق تأکید کرد.

قابل ذکر است جمهوری اسلامی ایران دارای سفارتخانه در داکار بوده و سنگال نیز به تازگی سفیر جدید خود در ایران را معرفی نموده و به زودی سفارت خود در تهران را افتتاح خواهد کرد.

کد N594885

وبگردی