آفتاب
باراک اوباما:

شکاف های چشمگیری باقی است/بعد از توافق هسته ای درباره "تروریسم" و "اسرائیل" با ایران گفتگو می کنیم

شکاف های چشمگیری باقی است/بعد از توافق هسته ای درباره "تروریسم" و "اسرائیل" با ایران گفتگو می کنیم

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد برای رسیدن به توافق هسته ای دائم با ایران شکاف های چشمگیری باقی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، باراک اوباما امروز در گفتگویی با شبکه ای بی سی نیوز آمریکا تصریح کرد که در مذاکرت هسته ای وین شکاف های چشمگیری بین ایران و آمریکا باقی است.

وی در عین حال گفت هنوز زود است که بگوییم آیا روز دوشنبه به توافق خواهیم رسید یا نه.

باراک اوباما در بخش دیگری از اظهارات خود توافق موقت بین ایران و گروه 1+5 را که سال گذشته بین طرفین به امضاء رسید موفق دانست و گفت: این توافق موثر و خوب بوده است زیرا توانسته پیشرفت برنامه هسته ای ایران را متوقف کند.

وی همچنین گفت: در صورتیکه توافق هسته ای دایم بین ایران و گروه 1+5 حاصل شود وی قادر خواهد بود تا کنگره آمریکا و مردم را متقاعد کند که این توافق درست و خوب بوده است.

اوباما همچنین تأکید کرد که تنها به دنبال از بین بردن کامل برنامه هسته‌ای ایران نیست و اهداف هدفمندی را دنبال می‌کند.

وی افزود: هدف ما هرگز متوسل شدن به اقدام نظامی در وهله اول نیست. هدف ما حل یک مشکل خاص در اینجا است و آن این است که اطمینان حاصل کنیم که ایران موجب یک رقابت تسلیحاتی هسته‌ای نمی‌شود و نمی‌تواند آمریکا و همپیمانانی چون اسرائیل را تهدید کند.

اوباما در ادامه گفت: بعد از توافق هسته ای با ایران درباره مسائل دیگری مثل تروریسم و مواضع ایران در قبال رژیم اسرائیل با این کشور گفتگو خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود مدعی شد با اینکه با چین و روسیه اغلب مشکل داریم اما آنها موضع ما در قبال ایران را منصفانه خوانده اند.

 

 

کد N594857

وبگردی