آفتاب

دستگیری یک تبعه چینی به اتهام جاسوس نظامی

دستگیری یک تبعه چینی به اتهام جاسوس نظامی

رسانه‌های چین اعلام کردند یک تبعه این کشور به اتهام عکس‌برداری از پایگاه متعلق به ناو هواپیمابر این کشور و فروختن این عکس‌ها به یک خارجی، دستگیر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های مذکور عنوان کردند که جاسوسان خارجی هرچه بیشتر به دنبال بهره‌برداری از کاربران جوان اینترنت در چین هستند تا به جمع‌آوری اطلاعات درباره امور نظامی این کشور بپردازند.

شبکه تلویزیونی CCTV دولت چین روز شنبه گزارش داد که فرد دستگیر شده با نام کائو اهل شهر کینگ دائو در شرق چین بوده و در انتظار محاکمه به سر می‌برد.

براساس این گزارش، فرد چینی اقدام به عکسبرداری از پایگاه ناو هواپیمابر چین در شهر کینگ دائو کرده و آنها را به فردی که مدعی بود دبیر یک مجله نظامی است، داده و در ازای آن مبلغ زیادی پول دریافت کرده است.

شبکه CCTV به نقل از منابع ضد اطلاعاتی چین گزارش داد، طی هفته‌های اخیر تعداد کاربران جوان اینترنت همچون کائو که در جست‌وجوی شغل و دوستیابی در اینترنت هستند اما از سوی سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسان خارجی به انحراف کشیده شده و با دریافت دستورالعمل از این سازمان‌ها درباره جمع‌آوری اطلاعات درخصوص اهداف نظامی با آنها همکاری کرده‌اند، رو به افزایش بوده است.

این شبکه عنوان کرد: کائو که یکی از کارمندان محلی یک شرکت بزرگ بوده، همچنین وارد یک فرودگاه نظامی شده تا از اهدافی در آن عکسبرداری کرده و عکس‌ها را به این دبیر بدهد.

ماه اوت نیز رسانه‌های چین گزارش داده بودند که یک دانشجوی فارغ‌التحصیل چینی به اتهام فروش منابع اطلاعاتی به خارجی‌ها دستگیر شده است.

انتهای پیام

کد N594719

وبگردی