آفتاب
پور مهدی:

درآمد شهرداری ها باید متکی به منابع محلی باشد/ ضرورت توجه به اهلیت سرمایه گذاران

درآمد شهرداری ها باید متکی به منابع محلی باشد/ ضرورت توجه به اهلیت سرمایه گذاران

تبریز- خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: درآمد شهرداری ها باید متکی به منابع و درآمدهای محلی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق پورمهدی ظهر یکشنبه در همایش شهرداران آذربایجان شرقی با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرداری ها باید در مقابل خدمات، درآمدهایی داشته باشند و این امر بدون تکیه به درآمدهای محلی و جذب سرمایه گذار محقق نمی شود.  

وی بر جذب سرمایه گذاران توسط شهرداران تاکید کرد و افزود: شهرداران باید افراد متمول و سرمایه دار منطقه را که به علت نبود امکانات در شهرها زندگی می کنند، شناسایی و از آنها برای سرمایه گذاری در منطقه دعوت کنند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهرداران در جذب سرمایه گذاران در مرحله نخست باید به امکانات سرمایه گذاران توجه کنند، خاطرنشان کرد: در سرمایه گذاری پروژه های شهری مردم در اولویت هستند تا از امکانات آنها در خصوص سرمایه گذاری استفاده شود، چرا که این افراد نسبت به منطقه خود تعصب دارند.

وی همچنین در ادامه از شهرداران خواست تا برای کاهش آمار ارباب رجوع در شهرداری ها از خدمات الکترونیکی استفاده کنند و افزود: الکترونیکی کردن خدمات به نفع مردم است و آنها در سریع ترین زمان می توانند از خدمات شهرداری بهره مند شوند.  

پورمهدی همچنین با تاکید بر تهیه و ارائه بسته های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران توسط شهرداران گفت: توجه شهرداران به حمل و نقل در شهرها به خصوص در حومه ضروری است چرا که توسعه حمل و نقل در شهرها و حومه یکی از وظایف مجموعه مدیریت شهری و توجه به این امر ضروری است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در پایان توسعه فضای سبز در شهرها و تلفیق مدیریت بحران در پارک ها را از دیگر اولویت های شهرداران عنوان و تصریح کرد: ایجاد پارک بانوان، نظارت بر ساخت و سازها، جمع آوری نخاله های ساختمانی و پسماندها و خرید ماشین آلات مورد نیاز در خدمات شهری از دیگر موضوعاتی هستند که باید مورد توجه شهرداری ها قرار بگیرند.

کد N594388

وبگردی