آفتاب
واشیانی‌پور:

لایحه‌های حمایت از مطبوعات محلی و اساسنامه سازمان ورزش شهرداری رأی نیاورد

لایحه‌های حمایت از مطبوعات محلی و اساسنامه سازمان ورزش شهرداری رأی نیاورد

اصفهان – خبرگزاری مهر: سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لایحه‌های حمایت از مطبوعات محلی اصفهان و اساسنامه سازمان ورزش شهرداری اصفهان که در شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی عنوان شد رای نیاورد.

به گزارش خبرنگار مهر، ندا واشیانی پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته بسیج مستضعفین به بررسی ۳ لایحه در شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: یک لایحه آزاد سازی، لایحه حمایت از مطبوعات محلی و لایحه اساسنامه سازمان ورزش شهرداری اصفهان لوایحی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وی در خصوص لایحه حمایت از مطبوعات محلی استان اصفهان بیان داشت: این لایحه در سه حوزه فرهنگی، قوانین و تسهیلات مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه لایحه ارائه شده از سوی شهرداری برای حمایت از مطبوعات محلی بیشتر ارائه گزارش بوده و کمتر به موضوعات مورد نظر شورا پرداخت شده بود، افزود: با توجه به اظهارات یکی از اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص گزارشی بودن این لایحه، لایحه حمایت از مطبوعات محلی اصفهان از سوی اعضای شورای شهر رد شد.

وی ادامه داد: براین اساس و از آنجایی که شهرداری دیرتر از زمان مقرر لایحه را تقدیم شورا کرده بود و مورد قبول واقع نشد در این راستا رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و رییس سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به عنوان نمایندگان شورا برای کمک به شهرداری در خصوص تدوین لایحه حمایت از مطبوعات داخلی اصفهان معرفی شدند.

واشیانی پور در خصوص لایحه اصلاح اساسنامه سازمان ورزش خوراسگان نیز بیان داشت: باید در نظر داشته باشیم که تمام اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با تشکیل سازمان ورزش به صورت قانونی موافق هستند ولی با تشکیل غیر قانونی آن مخالف هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری لایحه اساسنامه شهرداری خوراسگان سابق که در حال حاضر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان است را برای تسری دادن به شهر اصفهان انتخاب کرده و این امر غیر قانونی است، ادامه داد: این لایحه در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و همچنین در کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفته است که نظر کمیسیون فرهنگی با جمع بندی نظرات کمیسیون اقتصادی شورا در خصوص این لایحه مثبت ارزیابی نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با به رأی گذاشتن لایحه کمیسیون فرهنگی شورا در خصوص اساسنامه سازمان شهرداری اصفهان مبنی بر اینکه با توجه به اینکه اساسنامه قبلا مربوط به سازمان ورزش شهرداری خوراسگان بوده و در حال حاضر نمی‌توان این اساسنامه را به شهرداری اصفهان تسری داد، افزود: این لایحه کمیسیون فرهنگی شورا با ۱۱ رای موافق، یک رای ممتنع و ۸ رای مخالف در شورای شهر اصفهان به تصویب رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان بودجه سازمان ورزش شهرداری اصفهان را نیز در بودجه پیش‌بینی کرده بود، افزود: البته باید در نظر داشته باشیم که سازمان ورزش شهرداری اصفهان فقط وظیفه ورزش عمومی را دارد و وظیفه‌ای در خصوص ورزش حرفه‌ای ندارند.

کد N594303

وبگردی