آفتاب
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی:

هر گونه توافق باید متضمن حفظ و رشد اقتدار علمی کشور باشد

هر گونه توافق باید متضمن حفظ و رشد اقتدار علمی کشور باشد

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در واکنش به آخرین اخبار و رویدادها در وین پیرامون مذاکرات هسته‌ای گفت: هر گونه توافق باید متضمن حفظ و رشد اقتدار علمی کشور باشد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در واکنش به آخرین اخبار و رویدادها در وین پیرامون مذاکرات هسته‌ای گفت: هر گونه توافق باید متضمن حفظ و رشد اقتدار علمی کشور باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمدنبی حبیبی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، افزود: همانطور که رئیس جمهور محترم فرمودند «آمریکائیها زیاده‌خواهی را باید کنار بگذارند» طبیعی است آنها اگر زیاده‌خواهی کنند توافقی در کار نیست.

حبیبی با اشاره به اقتدار علمی کشور اظهار داشت: ما برحق مسلم برخورداری کامل از دانش هسته‌ای صلح‌آمیز و رشد علمی پای خواهیم فشرد. لذا چارچوب‌های نظام در گفتگوهای هسته‌ای در آخرین روزهای مذاکرات باید رعایت شود ملت و رهبری معظم انقلاب قطعاً به چیزی جز این رضایت نخواهند داد.

وی ضمن تقدیر از موضع‌گیری دبیر شورای امنیت ملی تصریح کرد: ما اجازه نمی‌دهیم با مذاکرات، زیرساخت‌های هسته‌ای کشور که محصول تلاش دانشمندان هسته‌ای و آن هم با ایثار خون بدست آمده است، آسیب ببیند. مذاکره‌کنندگان باید متوجه مأموریت خطیر خود باشند، آنها حافظ منافع و مصالح ملی هستند و از این مأموریت نباید ذره‌ای تخطی کنند که البته تا کنون هم نکرده‌اند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اظهار تأسف نسبت به موضع دولت و کنگره آمریکا بیان داشت: پس از یکسال مذاکره و به دست آمدن برخی از نتایج آنها به خانه اول برگشتند و زیاده‌خواهی‌هایی را مطرح می‌کنند. این زیاده‌خواهی هم خارج از چارچوب توافق ژنو است و هم فراتر از پادمان، معلوم نیست چرا آنها به بی‌اعتمادی دامن می‌زنند و به عهد وپیمان خود و مقررات جهانی پایبندی نشان نمی‌دهند.

حبیبی ادامه داد: ایران در مذاکرات به مثابه یک متهم نیست. به عنوان یک طرف مذاکره است که می‌خواهد باتعامل سازنده به یک فریب و دروغ بزرگ مبنی بر انحراف از دستاوردهای هسته‌ای صلح‌آمیز پاسخ دهد و پاسخ ایران متقن و شفاف است. جهان این پاسخ را گرفته است اما اشرار جهانی در رأس آن آمریکا در گرفتن این پاسخ اخلال می‌کنند.

وی تاکید کرد: طبیعی است اگر توافق در کار نباشد این محصول فریب و زیاده‌خواهی غرب به ویژه آمریکاست. ملت و دولت باید در ادامه مسیر اقتدار ملی تردید نکند و در مورد تحریم‌ها هم با اقتصاد مقاومتی از آن عبور کند.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد موضع حزب موتلفه اسلامی نسبت به معرفی دکتر فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی جدید علوم گفت: در صورت لزوم نظر حزب قبل از روز رأی‌گیری در مجلس اعلام خواهد شد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج یک مدل رفتاری برخاسته از انقلاب اسلامی است. این مدل مبتنی بر اسلام، اخلاق، ایثار و اخلاص با حضور عامه مردم است.

وی افزود: بسیج مردمی ضامن امنیت و اقتدار ملی در همه حوزه‌هاست. لذا فرهنگ‌سازی در این مورد برای رسیدن به جامعه دینی لازم است استمرار یابد. پایه‌های جامعه دینی بر دوش بسیجیان مؤمن، فداکار و آگاه آن هم با حضور عامه مردم است. ما افتخار می‌کنیم که یک بسیجی باشیم.

حبیبی با اشاره به تحولات عراق، سوریه و شکست تروریستها و عقب‌نشینی داعش بیان داشت: آنچه تروریست‌ها را در عراق و سوریه به خاک سیاه نشانده است فرهنگ بسیجی در این دو کشور و وجود این فرهنگ در نیروهای مردمی و ارتش است. تنها با منطق بسیج می‌توان در برابر خشونت‌های تروریست‌ها ایستاد. اکنون ما الگوهای بسیجی را در منطقه و جهان اسلام مشاهده می‌کنیم. همین الگو منجر به بیداری اسلامی در جهان شد. بسیج اکنون در حال جهانی شدن است این مرحله از حیات بسیج یک نقطه عطف است باید آن را گرامی داشت.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تحولات قدس خاطر نشان کرد: صهیونیستها مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند. انتفاضه سوم شکل گرفته است و ما در آینده شاهد خیزش مردمی در کرانه باختری رود اردن خواهیم بود. وی به حکام مصر توصیه کرد از همگرایی با صهیونیستها پرهیز کنند.

وی در این باره افزود: السیسی نمی‌تواند در کنار صهیونیستها علیه مردم فلسطین قرار گیرد ملت مصر و اعراب و مسلمانان جهان این موضع را برنمی‌تابند.

حبیبی همچنین در مورد بودجه سال 94 گفت: دولت اعلام کرده است بودجه 94 را در آذر ماه به موقع به مجلس خواهد داد. البته دولت لایحه خروج از رکود را مرداد ماه 93 به مجلس داد و تکلیف این لایحه هنوز معلوم نیست. همچنین در خصوص سیاستهای اقتصاد مقاومتی که در بهمن سال 92 از سوی رهبری ابلاغ شد گامی در بودجه 93 برداشته نشده است. این کاستی‌ها باید در بودجه 94 جبران شود.

وی همچنین افزود: دولت در 22 مرداد 93 لایحه‌ای تحت عنوان «الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت» به مجلس داد. طبق این لایحه قرار است دیگر بودجه‌های سنواتی را بدون تبصره و بند و جزء به مجلس ارائه دهد. حال سئوالی که مطرح است این است آیا دولت بودجه سال 94 را بدون تبصره و بند و جزء ارائه خواهد داد. این لایحه که بعداً به صورت طرح درآمد هنوز در مجلس تصویب نشده است. لذا دولت بودجه 94 را چگونه می‌خواهد تسلیم مجلس کند.

اگر به روال گذشته بیاورد تکلیف لایحه مذکور چیست؟ اگر نیاورد هنوز این لایحه یا طرح به تصویب مجلس نرسیده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان میلاد امام محمد باقر(ع) را تبریک گفت و برای مسلمانان پیروی از مشی آن امام همام را خواستار شد.

انتهای پیام

کد N594181

وبگردی