آفتاب

پوتین به ترکیه می‌رود

پوتین به ترکیه می‌رود

رئیس‌جمهوری روسیه قرار است اول دسامبر (10 آذر ماه) به ترکیه سفر کند تا درباره مسائل اقتصادی، پروژه‌های انرژی، بخش گردشگری و سایر مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با مقام‌های این کشور در این سفر یک روزه گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه قرار است در نشست شورای همکاری سطح بالا که کابینه‌ای مشترک برای روسیه وترکیه است حضور یابد.

دو طرف همچنین قرار است در این نشست درباره افزایش سطح تجارت دو جانبه از میان برداشتن موانع همکاری های اقتصادی ترکیه با روسیه، احتمال کاهش هزینه گاز طبیعی روسیه به ترکیه و همچنین پیشرفت در زمینه پروژه ساخ نیروگاه تولید برق اتمی توسط روسیه در ترکیه گفت‌وگو کنند.

مساله گردشگری نیز از دیگر مواردی است که پوتین و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای‌اش در این نشست به آن می‌پردازند.

اما با وجود توافقات درباره مسائل مطرح شده، مسکو و آنکارا در بسیاری از مسائل بین المللی نظیر اوکراین، سوریه و قبرس توافق ندارند.

در حالیکه ترکیه، دولت دمشق و داعش را بزرگترین تهدید برای کشورهای منطقه‌ می‌داند، خواستار استراتژی جامع با همکاری مسکو برای مقابله با این تهدید است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین قرار است اوایل 2015 به مصر برود و این در حالی است که کرملین از عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر حمایت می‌کند و به دنبال افزایش روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف از جمله نظامی با قاهره است.

انتهای پیام

کد N594015

وبگردی