آفتاب
کنگره بررسی خطر جریان‌های تکفیری

مولوی عبدالرحمان: پدیده تکفیر ثمره تلخ نفی تقلید است

مولوی عبدالرحمان: پدیده تکفیر ثمره تلخ نفی تقلید است

امام جمعه اهل سنت چابهار، با بیان این‌که «تکفیر ثمره خودپسندی و حب شهوت و ثروت است» گفت: پدیده تکفیر ثمره تلخ نفی تقلید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، مولوی عبدالرحمن سربازی در کنگره بررسی خطر جریان‎های افراطی و تفکیری از دیدگاه علمای اسلام، افزود: احیای تفکر اهمیت تقلید شخصی و فردی از مجتهد و مرجع تقلید واجد الشرایط می‎تواند با یک حرکت تدریجی ولی ارزنده و مناسب، شجره ننگنین تکفیر را بخشکاند.

وی گفت: تکفیر ثمره خودپسندی و حب شهوت و ثروت است؛ تکفیر ثمره سال‌ها فعالیت استعماری انگلیس است که مبانی وحدت مسلمین را از بین بردند.

امام جمعه اهل سنت چابهار یادآور شد: عدم توجه بسیاری از مدعیان اسلام به اهداف مقابله و مبارزه و همچنین تحریف مبانی جهاد و ستیز با منافقین از دیگر عوامل شیوع تکفیر است، در حالی که با حرمت محرم و با درسی که از فرزند رسول خدا(ص) امام حسین(ع) گرفتیم، ایشان نشان داد که مقصد شمشیر حفظ آیین است، نه آتش زدن این آیین.

سربازی گفت: تفکرات افراطی جایی در دین اسلام ندارد، در حالی که دین اسلام دین رحمت و وحدت است.

وی اظهار کرد: فتوای تکفیر را هر کسی نمی‌تواند بدهد، بلکه باید سال‌ها نزد اساتید بزرگ زانو زده باشد و سال‌ها در این عرصه کار کرده باشد و از این رو کسی را که به ضروریات دین اسلام قائل است، به این راحتی نباید تکفیر کرد.

انتهای پیام

کد N593883

وبگردی