آفتاب
لاریجانی در دیدار با رییس مجلس یمن:

ردپای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در ایجاد اختلاف بین مسلمانان مشهود است

ردپای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در ایجاد اختلاف بین مسلمانان مشهود است

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش پارلمان یمن در ایجاد ثبات در این کشور بسیار مهم است گفت: ما ردپای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را در ایجاد اختلاف بین مسلمانان دیده‌ایم،

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به جیبوتی، رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر به کشور جیبوتی با یحیی علی الراعی رئیس مجلس یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

 لاریجانی در ابتدای این دیدار با بیان اینکه جریان‌های تکفیری و تندرو می‌خواهند در بین مسلمانان اختلاف و بحران ایجاد کنند، گفت: نباید فراموش کرد که درگیری کنونی بین شیعه و سنی نیست چرا که تکفیری‌ها اهل سنت را نیز می‌کشند.

وی خطاب به رئیس مجلس یمن اظهار داشت: شما در یمن عملکرد داهیانه‌ای داشته‌اید و نگذاشتید دامنه اختلافات افزایش یابد، یمن یک کشور تاریخی و بسیار مهمی بوده و جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده شرایط یمن آرام شود.

لاریجانی با بیان اینکه نقش پارلمان یمن در ایجاد ثبات در این کشور بسیار مهم است گفت: ما ردپای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را در ایجاد اختلاف بین مسلمانان دیده‌ایم، غربی‌ها در تبلیغات عنوان می‌کردند مسئله سوریه به دلیل عدم وجود دموکراسی در این کشور بوده این در حالی است که در عراق دموکراسی وجود داشت پس چرا به تکفیری‌ها برای حمله به آنجا نیز کمک کرده‌اند.

وی افزود: صهیونیست‌ها گروه‌های تکفیری را تجهیز و تحریک می‌کنند، البته در حال حاضر برخی از غربی‌ها می‌گویند راه‌حل سیاسی را در سوریه قبول داریم اما معلوم نیست راست می‌گویند یا نه؟

رییس مجلس شورای اسلامی یاداور شد: شاید اختلاف‌ نظرهایی در کشورهای اسلامی وجود داشته باشد اما نباید این اختلاف نظرها به درگیری خونین منتهی شود. ادامه رفت و آمدها بین دو کشور ایران و یمن به درک مشترک بیشتر منتهی می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که دوستی ایران با کشورهای اسلامی بیشتر شود توطئه دشمنان نیز زیاد می‌شود که باید در این زمینه هوشیار بود.

در ادامه یحیی علی الراعی رئیس مجلس یمن نیز در ادامه این دیدار با ابراز خوشحالی از ملاقات با لاریجانی گفت: شرایط زمانی ایجاد می‌کند که از تفکرات ایران برای حل مشکلات منطقه‌ای استفاده شود، باید توجه داشت دشمنی‌های فرقه‌ای بسیار خطرناک است به دلیل اینکه بمب اتم یک شهر را خراب می‌کند اما درگیری‌های فرقه‌ای می‌تواند خانه‌ها را خراب کند.

در ادامه رئیس مجلس یمن گفت: برخی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در حالی در آرامش به سر می‌برند که مسلمانان را با یکدیگر درگیر کنند و نباید فراموش کرد آمریکایی‌ها عامل کشتن بسیاری از کودکان مسلمان هستند.

یحیی علی الراعی با بیان اینکه ما با ایرانی‌ها برادر هستیم یادآور شد: رئیس جمهور یمن از دیدار ما با شما استقبال کرده و تاکید بر حضور سفیر در دو کشور دارد، بنابراین از ایران می‌خواهیم که از یمن حمایت کند.

کد N593824

وبگردی