آفتاب
کاتب مطرح کرد:

جلسات دو شیفته مجلس برای بررسی احکام بودجه/ هفته آینده مجلس تعطیل نیست

جلسات دو شیفته مجلس برای بررسی احکام بودجه/ هفته آینده مجلس تعطیل نیست

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسات علنی مجلس در دو شیفت صبح و عصر برای بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت خبر داد و گفت: هفته آینده نیز مجلس به ادامه بررسی این طرح خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در جمع خبرنگاران گفت: امسال برخلاف سال های گذشته بودجه کشور به صورت دو بخشی به مجلس ارائه شد.

وی ادامه داد: در پی تقاضای مجلس دولت احکام دائمی بودجه را در قالب یک لایحه به مجلس ارائه داد که هم اکنون در دستور کار مجلس است.

کاتب گفت: بخش دوم بودجه نیز، بخش تفصیلی ردیف‌ها است که 15 آذر به مجلس ارائه می‌شود.

کاتب اظهار داشت: 2900 پروژه نیمه تمام ملی در کشور وجود دارد که برای تکمیل آنها به 300 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. در استان ها نیز 35 هزار پروژه نیمه تمام وجود دارد که برای اتمام آنها به 100 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی تصریح کرد: دولت به دنبال راهکارهایی برای اتمام این پروژه‌ها است که در بررسی امروز احکام بودجه راهکارهایی بدین منظور به تصویب رسید.

وی با اشاره به حجم بالای طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت گفت: طبق آیین نامه بعد از اینکه طرحی شش جلسه در مجلس بررسی شد باید به صورت مکرر در دستور کار صحن قرار گیرد. بنابراین این هفته نمایندگان به صورت دو شیفت طرح را بررسی خواهند کرد و با توجه به اینکه بررسی این طرح به پایان نخواهد رسید هفته آینده نیز نمایندگان به حوزه های انتخابیه نخواهند رفت و جلسات علنی مجلس برای بررسی این طرح ادامه می یابد.

کد N593799

وبگردی