آفتاب

سارکوزی: اتحادیه اروپا باید نیمی از قدرتش را به کشورهای عضو بازگرداند

سارکوزی: اتحادیه اروپا باید نیمی از قدرتش را به کشورهای عضو بازگرداند

رئیس‌جمهوری پیشین فرانسه همزمان با اینکه به دنبال انتخاب شدن به عنوان رهبر حزب محافظه‌کار کشور است، انتقادهای خود را از اتحادیه اروپا افزایش داده و گفت: اتحادیه اروپا باید نیمی از قدرتش را به کشورهای عضو بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری فرانسه چند هفته پس از انکه خواستار به تعلیق درآمدن مشارکت فرانسه در منطقه بدون مرز شینگن شد، به شدت بر پیشنهادهای ضد اتحادیه اروپای خود که در میان سیاستمداران این کشور نادر است، تاکید کرد.

سارکوزی گفت: همه ما باید نیمی از قدرت‌های کنونی اروپا را محدود کنیم. تنها چند سیاست مهم از جمله سیاست صنعت، کشاورزی و تحقیق باید باقی بماند. باقی قدرت‌ها باید به کشورهای عضو بازگردانده شود.

در حالی که فرانسه مدت‌های طولانی یکی از قوی‌ترین حامیان اروپا بود، اما حمایتش در 10 سال گذشته به خاطر ترس از جذابیت کم شده است. حزب راست افراطی و مخالف پیوستن به اتحادیه اروپا «جبهه ملی» در سال‌جاری میلادی در انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا پیروز شد.

سارکوزی همچنین گفت، وی می‌خواهد تا کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا قدرتش را از دست دهد تا قوانین این بلوک تنظیم شود.

این اظهارات سارکوزی در جمع 4000 تن از حامیان در شهر بوردو همزمان با درخواست‌های دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس برای محدود کردن قدرت‌های اروپا مطرح شد.

هنگامی که سارکوزی در سپتامبر سال‌جاری میلادی اعلام کرد که قصد دارد به عنوان رئیس حزب «اتحاد برای یک جنبش مردمی» انتخاب شود، به بازنشستگی سیاسی دو ساله خود پایان داد.

اما چند پرونده قانونی بر بازگشت وی سایه افکنده و نظرسنجی نشان داد که وی حمایت‌هایش را از دست داده است.

انتهای پیام

کد N593798

وبگردی