آفتاب
نماینده ماکو:

طولانی‌تر شدن مذاکرات هسته‌ای ملت ایران را وادار به تسلیم نمی‌کند

طولانی‌تر شدن مذاکرات هسته‌ای ملت ایران را وادار به تسلیم نمی‌کند

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، گفت: اگر استکبار جهانی فکر می‌کند با طولانی‌تر کردن مذاکرات و طرح ادعاهای بی‌اساس می‌تواند ملت ایران را وادار به تسلیم کند خیال باطلی دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد علیپور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس اظهار کرد: ملت شریف ایران با تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی به سردمداری آمریکا ایستاده‌اند و بر حق مسلم خود یعنی استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای پافشاری می‌کنند.

وی افزود: اگر استکبار جهانی فکر می‌کند با طولانی‌تر کردن مذاکرات و طرح ادعاهای بی‌اساس می‌تواند ملت بزرگ ایران را خسته کرده و آن را وادار به تسلیم کند زهی خیال باطل. ما ضمن حمایت قاطع از تیم مذاکره‌کننده اعلام می‌کنیم که شما هنوز ملت ایران را نشناخته‌اید، این ملت به استواری کوه پشت سر مقام معظم رهبری و مسئولین کشور ایستاده و از آنها حمایت می‌کند.

این نماینده مجلس یکی از خواسته‌ها و مطالبات مردم شهرستان تاریخی، محروم و مرزی چالدران را الحاق به منطقه آزاد ماکو دانست و یادآور شد: این خواسته قبلا به محضر ریاست‌جمهوری تقدیم شده و از طریق معاونین پارلمانی و اجرایی ایشان جهت مطالعه و تهیه دلایل توجیهی به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ارجاع شده تا به صورت لایحه بعد از تصویب در هیات دولت به مجلس ارائه شود.

علیپور با بیان اینکه مردم شهرستان چالدران منتظر حضور رییس‌جمهور در استان آذربایجان غربی هستند، گفت: مردم می‌خواهند آقای رییس‌جمهور با حضور در آذربایجان غربی شاهد طرح این خواسته مردم چالدران باشد و اگر خدای ناکرده به این خواسته بحق مردم ترتیب اثر داده نشود به جهت اینکه شهرستان فاقد امکان اشتغال است و با منطقه آزاد شدن ماکو، چالدران در بن‌بست قرار گرفته ظرف مدت کوتاهی مهاجرت شدت گرفته و شهرستان چالدران خالی از سکنه خواهد شد.

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس ادامه داد: از وزیر کشور می‌خواهم متعاقب تذکرات قبلی جهت نجات مرزنشینان هر چه سریعتر طرح تامین معیشت مرزنشینان از جمله راه‌اندازی بازارچه فرآورده‌های سوختی مرزی را فعال کنند تا بیش از این مرزنشینان دچار آسیب و خسارت نباشند و جوانان مجبور نباشند برای تامین یک لقمه نان جان ارزشمند خود را از دست بدهند.

وی در ادامه ضمن تشکر از استاندار آذربایجان غربی و ترکان مشاور ارشد رییس‌جمهور و مدیرعامل منطقه آزاد ماکو از بابت اهتمام به اجرای پروژه‌های زیرساختی منطقه آزاد ماکو خواستار این شد که در کنار احداث فرودگاه منطقه آزاد ماکو از

پروژه باند دوم این جاده ترانزیتی غفلت صورت نگیرد.

علیپور از مسئولین منطقه آزاد ماکو نیز خواست ضمن توجه به معضل بیکاری منطقه، فنس‌کشی و محصور کردن منطقه آزاد را از اولویت‌های کاری سال آتی خود قرار دهند و در استخدام‌ها جوانان بیکار تحصیلکرده بومی را در اولویت قرار دهند.

این نماینده مجلس از وزیر نفت نیز خواست ضمن نظارت بر عملکرد همکاران خود گازرسانی به روستاهای شهرستان ماکو و چالدران را سرعت ببخشد چرا که به گفته وی، وزیر نفت قریب یک سال پیش دستور گازرسانی به برخی شهرهای مرزی را صادر کرده اما هنوز این دستور اجرا نشده است.

وی با اشاره به اختلال حمل و نقل و تردد کامیون‌ها در مرز بازرگان به علت کارشکنی دولت ترکیه، تصریح کرد: با توجه به اینکه خسارت‌های قابل توجهی به مبادلات تجاری دو کشور وارد شده از وزرای خارجه، اقتصاد و راه می‌خواهم هر چه سریعتر اقدام عاجل جهت حل این معضل به عمل بیاورند.

نماینده مردم ماکو و چالدران ضمن تشکر از مدیرعامل سازمان آب آذربایجان غربی به خاطر اعمال مدیریت جهادی در آبرسانی آب شرب از وزیر نیرو و معاونت برنامه‌ریزی رییس‌جمهور خواست نسبت به اتمام سدهای نیمه تمام منطقه اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

کد N593767

وبگردی