آفتاب

اسراری که در دل این فرشته‌های زمینی می‌مانند!

اسراری که در دل این فرشته‌های زمینی می‌مانند!

معمولا در خانواده مشکلات بسیاری هست که ما هیچگاه از آنها باخبر نمی‌شویم در حالی که گاهی مادرانمان از آنها رنج می‌کشند و گلایه‌ای به زبان نمی‌آورند.

به گزارش سرویس زنان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هافینگتن‌پست در مقاله جدیدی با بررسی نقش فداکارانه مادران در خانواده برخی از اسرار این فرشته‌های زمینی را که اغلب به دلیل عشقی که به فرزندانشان دارند هرگز فاش نساخته و ناراحتی‌های خود را پنهان می‌کنند، منتشر کرده که به این شرح است:

1. شما موجب گریه مادرتان می‌شوید. یک مادر زمانی که باردار است گریه می‌کند، زمانی که شما را برای نخستین بار در آغوش می‌گیرد، می‌ترسد، نگران می‌شود و گریه می‌کند. چرا که مادر احساس عمیقی به فرزندش دارد. مادر درد و شادی فرزندش را حس می‌کند و با غم او شریک می‌شود در حالی که شاید فرزند هیچگاه متوجه این موضوع نشود.

2. مادر از خواسته‌های خودش چشم پوشی می‌کند. زمانی که شما یک خوردنی خوشمزه و مقوی را دوست دارید و مادرتان از آن نچشیده همیشه به خاطر شما از آن می‌گذرد.

3. او آزار می‌بیند. زمانی که کودک مادرش را اذیت می‌کند و کارهای روزانه‌اش را انجام نمی‌دهد و با او بد صحبت می‌کند، بدن مادر با ادای کلمات ناخوشایند، درد سنگینی را تحمل می‌کند که ما هیچگاه آن را درک نمی‌کنیم.

4. او همواره نگران فرزندش است. از زمانی که فرزند متولد می‌شود تا هنگامی که بالغ می‌شود مادر همواره نگران اوست. او همواره صبح زود برای اطمینان از سلامت فرزندش از خواب بیدار می‌شود و آخرین نفری است که می‌خوابد چرا که می‌داند هیچکس به اندازه او نمی‌تواند مراقب شما باشد.

5. او بزرگترین منتقد خود است. مادر برترین منتقد خود است چرا که می‌خواهد بهترین مادر باشد و هیچگونه اشتباهی نکند. اما او انسان است و گاهی اشتباه می‌کند و همین موضوع او را آزار می‌دهد.

6. شما را هنگام خواب نگاه می‌کند. مادر تا زمانی که فرزندش به خواب رود صبر می‌کند و در نیمه‌های شب نیز برای اطمینان از خواب او بیدار می‌شود.

7. مادر بیش از 9 ماه کودک را حمل می‌کند. او همواره هنگام غذا خوردن، خواب و ... یاد می‌گیرد که چگونه مراقب شما باشد و پس از به دنیا آمدن کودک همیشه در کنار اوست و به همین خاطر دردهای جسمی زیادی را تحمل می‌کند.

8. هنگام گریه کودک، قلب مادر می‌شکند. مادر تمام تلاش خود را برای تمام شدن گریه کودکش می‌کند و زمانی که موفق نمی‌شود، بسیار ناراحت می‌شود.

9. اولویت‌ها برای فرزندش است. شاید او غذا و استراحت کافی نداشته باشد اما اولین کسی است که روز بعد برای خاطر فرزندش بیدار می‌شود.

10. همه کارها را با هم انجام می‌دهد. مادر بودن سخت‌ترین کاری است که یک نفر می‌تواند انجام دهد و از بسیاری چیزها محروم بماند. او همه این کارها را انجام می‌دهد و دردها را تحمل می‌کند چرا که می‌داند فرزندش ارزش آن را دارد.

پس دفعه بعدی که مادرتان را دیدید از او به خاطر همه لطف‌هایی که نمی‌دانستید و او در حق‌تان انجام می‌داده از وی تشکر کنید.

انتهای پیام
کد N593747

وبگردی