آفتاب
نماینده ملایر:

تیم مذاکره‌کننده از اقتدار 35 ساله ملت دفاع کند

تیم مذاکره‌کننده از اقتدار 35 ساله ملت دفاع کند

نماینده مردم ملایر در مجلس از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران خواست از عزت و اقتدار ملت ایران که حاصل 35 سال ایستادگی و مقاومت شجاعانه ملت ایران است، قهرمانانه دفاع کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران خواست از عزت و اقتدار ملت ایران که حاصل 35 سال ایستادگی و مقاومت شجاعانه ملت ایران است، قهرمانانه دفاع کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌نعمت چهاردولی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: اگر امروز ایران به عنوان نماد پایداری و مقاومت در دنیا و منطقه شناخته شده و زورگویان جهان مجبور به مذاکره با ایران شده‌اند به اعتبار جانفشانی‌های بی‌دریغ بسیجیان است که بی‌ادعا از جان و مال خود گذشتند تا آیین محمدی این مرز و بوم آسیب نبیند.

وی افزود: دنیا بداند تا این بسیجیان جان بر کف هستند به هیچ وجه از حقوق واقعی خود نخواهند گذشت چرا که اینها رهروان مولایشان حسین بن علی هستند که فلسفه‌اش «مرگ سرخ به از زندگی ننگین» بوده است. لذا از تیم مذاکره‌کننده انتظار داریم از عزت و اقتدار ملت ایران که حاصل 35 سال ایستادگی و مقاومت شجاعانه و بسیجی‌وار ملت ایران است قهرمانانه دفاع کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس ضمن تبریک هفته بسیج به خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان، یادآور شد: پس از چند سال از گذشت جنگ تحمیلی که هر کدام از این عزیزان به نحوی از داشته‌های خود و خانواده‌شان گذشتند و اکنون یادگاران باارزش دفاع مقدس هستند حق نیست که اینها مورد بی‌مهری قرار گیرند و مشکل بهداشت، بیمه، درمان، مسکن و اشتغال داشته باشند و حالا که به سن کهولت رسیدند و از کار افتاده شدند مورد توجه قرار نگیرند.

چهاردولی با تاکید بر لزوم توجه دولت به راهکارهای اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: مهم‌تر این است که بعد از یک سال بررسی کنیم چه اقداماتی در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته و چه حاصلی به بار آمده است.

وی در ادامه از حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس و معاونین وزرای همراه در سفر به استان همدان و شهرستان ملایر تقدیر و تشکر کرد.

این نماینده مجلس ضمن تقدیر از زحمات وزیر بهداشت در تحول نظام سلامت، خواستار اجرایی شدن تعرفه پرستاری شد و از وزیر آموزش و پرورش نیز خواست ضمن اطلاع از حوزه کاری خویش و اقدامات مدیران کل مربوط به جای سیاسی کاری و تغییرات نامناسب به فکر داشتن برنامه مناسب برای دانش‌آموزان و ارائه هر چه سریعتر لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان به مجلس باشد تا در لایحه بودجه 94 نیز به معیشت معلمان و بازنشستگان توجه کافی صورت گیرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس خطاب به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی نیز گفت: اولا مشخص کنید بحران آب داریم یا خیر و اگر داریم گزارش دهید که تا به حال برای حل بحران آب و برای جلوگیری از هدررفت آب چه در بخش کشاورزی و چه آب شرب روستایی چه برنامه‌هایی اجرا کرده‌اید؟

چهاردولی خطاب به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور نیز تصریح کرد: اعتبار تخصیص آب شرب روستایی به حساب وزارتخانه و استان‌ها واریز شود و تکلیف استخدام پذیرفته‌شدگان آزمون استانداری‌ها و مربیان پیش دبستانی را مشخص کنید چرا که این جوانان با توجه به پذیرفته شدن تشکیل زندگی داده‌اند و امروز دچار مشکل هستند.

این نماینده مجلس خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: قرار نیست همه مراکز فرهنگی در کلان شهرها باشند و سایر نقاط کشور بی‌نصیب بمانند. هنر متعلق به همه کشور است و مراکز فرهنگی و خانه هنر نیاز همه هنرمندان است.

وی با انتقاد از بلندمرتبه شدن ساختمان بانک‌ها و رشد قارچ‌گونه آنها، افزود: دریغ از پرداخت بدون دردسر دو تا پنج میلیون وام حتی برای درمان بیماری یا ودیعه مسکن و یا جهیزیه و آغاز زندگی. چه کسی مسئول رسیدگی به این وضعیت است، مگر بانک‌ها از کره دیگری آمده‌اند که نظارتی بر آنها نیست.

چهاردولی در پایان از دولت خواست به اعتبارات عمرانی به ویژه صنعت هوایی و حمل و نقل ریلی در بودجه 94 توجه جدی داشته باشد.

انتهای پیام

کد N593647

وبگردی