آفتاب

بودجه 135 میلیون دلاری آمریکا برای غیرنظامیان سوری

بودجه 135 میلیون دلاری آمریکا برای غیرنظامیان سوری

معاون رئیس جمهوری آمریکا از اختصاص کمک 135 میلیون دلاری کشورش به غیرنظامیان سوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دیداری چهار ساعته با یکدیگر داشتند اما هیچ نشانه‌ای مبنی بر حل اختلافات بر سر چگونگی مقابله با تروریست‌های داعش و یا دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دیده نشد.

بایدن در جریان سفر به ترکیه، از اختصاص 135 میلیون دلار کمک‌ مالی به غیر نظامیان سوری خبر داد که مقداری از آن به ترکیه می‌رسد که میزبان 6 / 1 میلیون مهاجر سوری است.

با این حال بایدن و اردوغان جزئیاتی از چگونگی افزایش نقش ترکیه در ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه اعلام نکردند. با این وجود ممکن است که دو طرف به صورت محرمانه توافق‌هایی کرده باشند.

دو طرف پس از مذاکرات طولانی در جمع خبرنگاران از شش دهه روابط میان این دو کشور عضو ناتو تقدیر کردند. در سخنان آن‌ها هیچ اشاره‌ای به پایگاه هوایی اینجرلیک نشد؛ پایگاهی که آمریکایی‌ها می‌خواهند از آن برای حملات علیه داعش در عراق و سوریه استفاده کنند.

در جریان اظهارات این دو مقام، بایدن به صورت بسیار جزئی به نقش ترکیه در آموزش و تجهیز شورشیان میانه هروی سوری اشاره کرد، اما هیچ جزئیاتی از آن اعلام نشد. همچنین درباره منطقه پرواز ممنوع یا منطقه حائل در شمال سوریه گفت‌وگویی به میان نیامد. با این حال بایدن گفت که دو طرف درباره جزئیات عملیات‌ها در عراق و سوریه گفت‌وگو کرده‌اند و وی معتقد است که روابط آنکارا واشنگتن هیچ گاه تا این حد "قوی" نبوده است.

انتهای پیام

کد N593534

وبگردی