آفتاب

نویسنده آرژانتینی جایزه گابریل گارسیا مارکز را برد

نویسنده آرژانتینی جایزه گابریل گارسیا مارکز را برد

گیلرمو مارتینز نویسنده آرژانتینی به عنوان اولین برنده جایزه گابریل گارسیا مارکز انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلستار، گیلرمو مارتینز برنده اولین جایزه آمریکایی-اسپانیایی گابریل گارسیا مارکز که جایزه‌ای برای قصه سرایی است، انتخاب شد. این جایزه برای کتابی با عنوان «شادی متناقض» به وی اهدا شد.

این جایزه به یاد گابریل گارسیا مارکز نویسنده فقید کلمبیایی و برای تجلیل از داستان معاصر که در آمریکای لاتین و کاراییب قدمتی دیرینه دارد، اهدا می شود.

در جشنواره‌ ادبی که در بوگوتا پایتخت کلمبیا برگزار شد، این نویسنده با دریافت جایزه‌اش گفت که این ژانر بسیار دیرینه است و از زمان پیدایش ادبیات قدمت دارد.

این نویسنده 52 ساله افزود: قصه سرایی غنای زیادی از نظر فرمی دارد و همه ژانرهای ادبی یا فلسفی را پوشش می دهد. مارتینز گفت از نظر او توانایی روشن کردن همه این جنبه‌ها در یک داستان به معنی ادبیات مدرن است.

خوان مانوئل سانتوز رییس جمهوری کلمبیا با حضور در این مراسم از این نویسنده آرژانتینی تقدیر و جایزه 100 هزار دلاری را به وی اهدا کرد.

گیلرمو مارتینز رمان نویسی آرژانتینی و نویسنده داستان های کوتاه است. او دارای مدرک دکتری در منطق از دانشگاه بوینوس ایرس است.  او دو سال نیز در آکسفورد تحصیل کرده است. وی مشهورترین رمانش را با عنوان «قتل‌های آکسفورد» در سال 2003 نوشته است. او در همان سال جایزه پلانتا را برای همین رمان دریافت کرد که به چندین زبان ترجمه شد. از این رمان فیلمی اقتباسی در سال 2008 ساخته شد. 

کد N593455

وبگردی