آفتاب

وقوع دو انفجار در مصر/ به هلاکت رسیدن 7 فرد مسلح و بازداشت ده‌ها تن در سیناء

وقوع دو انفجار در مصر/ به هلاکت رسیدن 7 فرد مسلح و بازداشت ده‌ها تن در سیناء

در حالی که منابع امنیتی مصر از وقوع دو انفجار بمب دست‌ساز در سیناء و استان الشرقیه خبر دادند، در حمله اخیر ارتش مصر به مراکز افراد مسلح در سیناء هفت فرد مسلح کشته و ده‌ها تن دیگر بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع امنیتی در مصر اعلام کردند که یکی بمب دست‌ساز که افراد ناشناس آن را در مسیر بین‌المللی در منطقه المیدان واقع در غرب شهر العریش در شمال سیناء کار گذاشته بودند و یک خودروی نیروهای پلیس را هدف قرار داده بود، منفجر شد که موجب زخمی شدن سه تن از نیروهای امنیتی شد.

همچنین بمب دست‌ساز دیگری نیز در خط راه‌آهن منطقه "بلبیس" در استان الشرقیه منفجر شد اما صدمات جانی بر جای نگذاشت.

سخنگوی نیروهای مسلح مصر نیز اعلام کرد که در پی حمله اخیر ارتش در شمال سیناء هفت تروریست به هلاکت رسیده و 67 تن دیگر بازداشت شدند. همچنین 112 مقر وابسته به آنها منهدم شد.

نیروهای امنیتی مصر همچنین موفق شدند 22 خودروی وابسته به افراد مسلح را کشف و ضبط کنند.

پیشتر افراد مسلح ناشناس به یک ایست نظامی در شمال سینا، حمله کردند که موجب کشته شدن 31 نظامی مصری و زخمی شدن 30 تن دیگر شد. به دنبال این حمله نیروهای مصری عملیات گسترده‌ای را برای هدف قرار دادن افراد مسلح در سیناء آغاز کردند.

مقامات مصری همچنین از مدت‌ها پیش تخلیه منازل بین شهر رفح و مرز با نوار غزه را آغاز کرده تا منطقه حائلی را برای ممانعت از نفوذ افراد مسلح به کشور ایجاد کنند.

در همین راستا مقامات نظامی مصر از خانواده "احمد ناصر ابوفریح" شهروند مصری که چند تن از اعضای خانواده وی در حملات هوایی اخیر در سینا کشته شده بودند خواستند تا کشته‌شدگان را بدون تشییع جناز دفن کنند.

یکی از شهروندان سیناء نیز اعلام کرد که تعداد واقعی قربانیان این حمله هوایی 16 تن از جمله هفت کودک و سه زن بودند.

انتهای پیام

کد N593331

وبگردی