آفتاب
اسماعیل کوثری در گفت‌و‌گو با ایلنا:| 226249

اصلاح‌ طلب بودن فرهادی تاثیری بر رای نمایندگان ندارد

اصلاح‌ طلب بودن فرهادی تاثیری بر رای نمایندگان ندارد

در هفتهٔ جاری جلسات مشترکی برای بررسی کارنامه آقای فرهادی در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف برگزار خواهد شد که از این حیث برای نتیجه گیری نهایی نمایندگان تا صبح روز چهارشنبه که جلسه رای اعتماد برگزار می‌شود فرصت دارند.

عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به معرفی وزیر پیشنهادی وزارتخانه علوم، تصریح کرد: بحث‌ جناح و گروه و دسته مطرح نیست. مساله نمایندگان فتنه ۸۸ است که یک موضوع فرا‌تر از جناح محسوب می‌شود. کما اینکه همین حالا خیلی از مسئولان رفتار جناحی اتخاذ می‌کنند. اما موضوع فتنه یک خط قرمز است که باید در روزهای باقی مانده تا جلسه رای اعتماد مورد بررسی قرار بگیرد.

اسماعیل کوثری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به قرائت نامه معارفه وزیر پیشنهادی علوم، ‌گفت: در هفتهٔ جاری جلسات مشترکی برای بررسی کارنامه آقای فرهادی در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف برگزار خواهد شد که از این حیث برای نتیجه گیری نهایی نمایندگان تا صبح روز چهارشنبه که جلسه رای اعتماد برگزار می‌شود فرصت دارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلب بودن وزیر پیشنهادی تاثیری در رای نمایندگان خواهد داشت، تصریح کرد: بحث‌ جناح و گروه و دسته مطرح نیست. مساله نمایندگان فتنه ۸۸ است که یک موضوع فرا‌تر از جناح محسوب می‌شود. کما اینکه همین حالا خیلی از مسئولان رفتار جناحی اتخاذ می‌کنند. اما موضوع فتنه یک خط قرمز است که باید در روزهای باقی مانده تا جلسه رای اعتماد مورد بررسی قرار بگیرد.

این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبعا اگر آقای فرهادی در جلسات کمیسیونی و فراکسیونی پیش رو نمایندگان را بابت فتنه ۸۸ و قبل از آن قانع کرده یا نسبت به آن اعلام برائت کنند، نمایندگان به او رای خواهند داد ولی اگر چنین اتفاقی رخ ندهد و همچنان پایبند به فتنه و مسائل مربوط به آن باشد اتفاق دیگری رخ خواهد داد.

وی به جلسات رای اعتماد دانش آشتیانی و نیلی اشاره کرده و افزود: اگر نمایندگان به این افراد رای اعتماد ندادند چون درباره موضع فتنه مرزبندی دقیق نداشته و نسبت به آن اعلام برائت نکردند. لذا نمایندگان از توضیحات آقایان آشتیانی و نیلی قانع نشده و به ایشان رای اعتماد ندادند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه با تاکید بر اینکه فراکسیون اصولگرایان جلس‌ای با فرهادی برگزار خواهد کرد، گفت: این جلسه بسیاری از مسائل را مشخص خواهد کرد. البته چنین جلسه‌ای با آقای دانش آشتیانی برگزار نشد چون ایشان در گفت‌و‌گوهای خارج از فراکسیون اصولگرایان درباره مساله فتنه توضیحاتی قانع کننده‌ای ارائه نکردند تا اعضای فراکسیون برگزاری جلسه و تکرار این مباحث را غیر ضروری بدانند. کمااینکه اقای دانش آشتیانی در جلسه رای اعتماد نیز توضیحی دقیقی ندادند.

اسماعیل کوثری در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره فرهادی چه خواهد بود، تاکید کرد: هنوز فرصت تا جلسه رای اعتماد باقی است و تا برگزاری جلسات مشترک آقای فرهادی با هیات رییسه، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها نمی‌توان اظهار نظر دقیق کرد.

کد N593172

وبگردی