آفتاب
موسوی لاری:

فرهادی جزء دانشمندان مملکت است

فرهادی جزء دانشمندان مملکت است

یک عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به عدم اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی قبلی علوم، اظهار کرد: نفهمیدم مشکل وزرای پیشنهادی قبلی چه بود.

حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به معرفی محمد فرهادی از سوی دولت به عنوان پنجمین وزیر پیشنهادی وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: آقای فرهادی یکی از چهره‌های شناخته شده نظام هستند که در گذشته در دولت اصلاحات فعال بودند و جزء دانشمندان مملکت به شمار می‌آیند.

وی با بیان این‌که متوجه نشدم که مشکل وزرای پیشنهادی قبلی وزارت علوم چه بود، خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که از آقایان فرجی‌دانا و میلی منفرد دارم می‌دانم که این دو از اساتید دانشگاه و افرادی موجه، عالم و دانشمند هستند. من نسبت به آقای نیلی شناخت چندانی نداشتم، اما می‌دانم که ایشان نیز اهل حوزه و علم بودند و گزینه‌ای مناسب برای عهده‌دار شدن سکان وزارت علوم محسوب می‌شدند، اما نمی‌دانم که نمایندگان مجلس با چه توجیهی به این آقایان رای نداده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با ابراز این عقیده که متاسفانه به دلیل برخوردهای اخیر نمایندگان مجلس جایگاه مجلس در اذهان مردم خدشه‌دار شده است، گفت: نمایندگان مجلس باید به علم، دانش ، اطلاع ، مدیریت و سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی توجه کنند و از پرداختن به یکسری مسائل حاشیه‌ای مربوط به افراد بپرهیزند.

وی همچنین با بیان این‌که قابل پیش‌بینی نیست که نمایندگان مجلس چه رفتاری با آقای فرهادی خواهند کرد، اظهار کرد: به نمایندگانی که به ملاک‌های مدیریتی و سوابق افراد توجه نمی‌کنند و بیشتر تاکیدشان بر مسائل حاشیه‌ای است نمی‌توان اعتمادی داشت؛ چرا که می‌توانند به تبع این ویژگی در بررسی صلاحیت آقای فرهادی مسائل حاشیه‌ای و مسائل دیگر را نیز وارد کنند.

این عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان این‌که دکتر نجفی طی مدت سه ماه سرپرستی بر وزارت علوم توانست وزارت علوم را به خوبی اداره کند و نگذاشت که این وزارتخانه با مشکل روبرو شود، بر لزوم تعیین وزیر برای وزارت علوم تاکید کرد و گفت: ادامه وضعیت فعلی قطعا به بلاتکلیفی دانشگاه‌ها و مشکلات دیگر در آموزش عالی کشور منجر می‌شود.

وی با بیان این‌که نمایندگان مجلس نباید با پدیده‌ای به نام وزارت علوم برای وزن‌کشی‌های سیاسی برخورد می‌کردند، اضافه کرد: دانشگاه‌ها و فضای علمی کشور به ثبات و آرامش نیاز دارد و نمایندگان باید خیلی بیش از اینها به فکر دانشگاه‌ها می‌افتادند.

موسوی لاری در پایان با بیان این‌که نمایندگان و جریانات پشت پرده به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه وضعیت فعلی به نفع‌شان نیست، اظهار کرد: اکنون هم نمایندگان و هم جریانات پشت پرده و عناصر مطبوعاتی و عناصری که در جاهای دیگر حضور دارند و همگی در رای نیاوردن وزرای پیشنهادی قبلی تلاش می‌کردند به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه وضعیت فعلی به نفع‌شان نیست و باید تغییری در این زمینه صورت بگیرد.

انتهای پیام

کد N593060

وبگردی