آفتاب
رییس سازمان نظام مهندسی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد

جلوگیری ازتخریب زودهنگام ساختمان ها

جلوگیری ازتخریب زودهنگام ساختمان ها

رییس سازمان نظام مهندسی گفت: مسکن باید از مجرای بورس و درآمدهای اقتصادی خارج شود تا بدین ترتیب هم به ساخت و ساز خانه‌های با کیفیت کمک شود و هم جلوی تخریب زودتر از موعد ساختمان‌ها گرفته شود.

سعید غفرانی رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عمر مفید ساختمان ها در کشور اظهار کرد: تخریب زودتر ازموعد ساختمان‌ها در کشور ما دلایل اقتصادی دارد واگر ساختمان‌ها با کیفیت ساخته شوند نیازی به تخریب سریع آن‌ها وجود ندارد.

وی با بیان این‌که مسکن باید از مجاری بورس و درآمدهای اقتصادی خارج شود، گفت: اگر این اتفاق بیفتد عملا شاهد تخریب زود هنگام ساختمان‌ها نخواهیم بود.

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به این‌که دو دلیل اصلی و عمده برای تخریب ساختمان ها وجود دارد، ادامه داد: یکی جنبه های اقتصادی است، یعنی اگر فردی که ساختمان چهار طبقه دارد با تغییرات در نظام ساختار شهری و مجوزها می تواند هفت طبقه مجوز ساخت بگیرد.

غفرانی خاطرنشان کرد: طبیعی است وقتی این روند به صرفه است یک ساختمان چهار طبقه را تخریب می کنند و هفت طبقه می سازند.

وی با بیان این‌که عامل دیگر بی توجهی در کیفیت ساخت است، تصریح کرد: اگر ساختمان ها با کیفیت ساخته شود و به عنوان ارزش ملی در نظر گرفته شود آن وقت دیگر اجازه تخریب سرمایه‌های ملی داده نمی شود.

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران تاکید کرد: ساختمان ها مقید مسائل فنی - مهندسی و معماری نیستند از این نظر است که اجازه تخریب‌ها تا این حد داده می شود.

وی با بیان این‌که شهرداری دراین زمینه می تواند نقش موثر ایفا کند تصریح کرد: برنامه ریزان طرح جامع و تفصیلی نباید بستر تخریب را فراهم کنند.

غفرانی با اشاره به این‌که اگر ساختمان‌ها محکم و فنی ساخته شوند می توانند صد سال عمر کنند، تصریح کرد: در حال حاضر تا حدودی کیفیت ساختمان‌ها بهتر شده اما نمی توان گفت که ساختمان‌ها تا صد سال آینده عمر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اما کیفیت، استحکام و پایداری ساختمان‌ها نسبت به 10 سال قبل بهتر شده است.

انتهای پیام

کد N592986

وبگردی