آفتاب

رویترز: غرب می‌تواند از صلح‌آمیز ماندن برنامه هسته‌ای ایران اطمینان داشته باشد

رویترز: غرب می‌تواند از صلح‌آمیز ماندن برنامه هسته‌ای ایران اطمینان داشته باشد

مقام معظم رهبری ایران که یک شخصیت مذهبی است بارها اعلام کرده است که کاملا مخالف استفاده و یا دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رویترز در مورد دلایلی که غرب با استناد به آن‌ها می‌تواند در صلح‌آمیز ماندن برنامه هسته‌ای ایران اطمینان حاصل کند نوشت:‌ با وجود اظهارات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نیز مقامات غربی در سال‌های اخیر در این مورد که ایران در گذشته سعی داشته است به ساخت کلاهک‌های هسته‌ای دست پیدا کند اما مقامات ایرانی تا کنون همه این اتهامات را رد کرده‌اند و اعلام کرده‌اند برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز بوده است. در واقع مقام رهبری ایران نیز که یک شخصیت مذهبی است از نظر دینی کاملا مخالف استفاده از سلاح هسته‌ای و یا ساخت آن است. این یکی از دلایلی است که کارشناسان معتقدند حتی اگر ایران بخواهد به سلاح هسته‌ای دست یابد به دلیل این که مقام معظم رهبری این کشور بارها با چنین اقدامی مخالفت کرده است غیرممکن به نظر می‌رسد.

دلیل دیگری که ثابت می‌کند ایران در آینده نیز به سوی ساخت سلاح هسته‌ای پیش نخواهد رفت این است که در آن صورت این کشور به آمریکا و غرب دلیل قابل قبولی برای حمله به ایران و دفاع از خود در برابر خطر هسته‌ای ایران می‌دهد.

به گزارش ایسنا، اتهامات غرب در مورد برنامه هسته‌ای ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایرانی ضمن رد این اتهامات بارها اعلام کردند برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز است.

انتهای پیام

کد N592916

وبگردی