آفتاب

دستگیری دو تن به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در فرگوسن آمریکا

دستگیری دو تن به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در فرگوسن آمریکا

پلیس اف بی آی آمریکا اعلام کرد دو نفر را که با خرید مواد منفجره قصد داشتند همزمان با اعلام تصمیم هیأت منصفه در خصوص متهم قتل یک نوجوان 18 ساله سیاهپوست در شهر فرگوسن و تجمع اعتراضی برگزار شده به مناسبت آن، بمبی را منفجر کنند، دستگیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، بنا به اعلام یک مقام پلیس آمریکا این دو نفر روز جمعه دستگیر شده و بر اساس قوانین فدرال مربوط به سلاح های گرم متهم شده‌اند.

روز جمعه برخی از رسانه‌های آمریکا خبر دستگیری این دو نفر را در حالی منتشر کردند که انتظار می‌رفت قضات هیأت منصفه شهر فرگوسن در ارتباط با درن ویلسون، افسر پلیس سفیدپوستی که بی جهت مایکل براون 18 ساله سیاهپوست را در منطقه فقیر نشین سنت لوئیس شهر فرگوسن کشت، تصمیمشان را اعلام کنند.

قتل این نوجوان سیاهپوست 18 ساله که در تاریخ 9 اوت صورت گرفت، باعث بروز تنش های نژادی در آمریکا شده است.

تظاهرکنندگان آمریکایی خواهان دستگیری درن ویلسون شده‌اند اما این متهم به قتل به مرخصی اداری فرستاده شده و مشخص نیست که آیا مقامات قضایی با تقاضای کیفرخواست او را مجازات خواهند کرد یا خیر.

شهر فرگوسن خود را برای موج جدیدی از اعتراضات به‌ویژه در صورتی که دادگاه علیه ویلسون کیفرخواست صادر نکند، آماده می‌کند. اعلام تصمیم دادگاه بر اساس گمانه‌زنی‌ها به زودی انجام می‌شود.

یک منبع خبری در پلیس آمریکا گفت: دو نفر که از اعضای مشهور یک گروه شبه‌نظامی به نام «حزب پلنگ سیاه جدید» بوده‌اند در منطقه سنت‌لوئیس و در یک عملیات محرمانه پلیس اف بی آی دستگیر شدند.

شبکه سی بی اس آمریکا گزارش داد: این افراد متهم هستند به این‌که به منظور ساخت بمب مواد منفجره خریده و قصد داشتند تا بمب را در جریانات اعتراضات در فرگوسن منفجر کنند.

انتهای پیام

کد N592866

وبگردی