آفتاب

رییس جمهور سرنگون شده بورکینافاسو به مراکش رفت

رییس جمهور سرنگون شده بورکینافاسو به مراکش رفت

رییس جمهور سرنگون شده بورکینافاسو بنا به اعلام دولت ساحل عاج خاک این کشور را ترک کرده و برای زندگی در تبعید به مراکش رفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، بلز کومپا اوره، رییس جمهور پیشین بورکینافاسو ماه گذشته در یک قیام مردمی در این کشور سرنگون شد.

گزارش شده بود که وی پس از اعتراضات گسترده علیه حکومت 27 ساله‌اش در بورکینافاسو از این کشور گریخته و به کشور ساحل عاج رفته است.

کومپا اوره که در سال 1987 با کودتا قدرت را به دست گرفته بود تلاش کرد تا قانون اساسی را تغییر دهد تا حکومتش را طولانی‌تر کند، اما اعتراضات مردمی ادامه پیدا کرد و به سرنگونی‌اش انجامید.

وی پس از آنکه به ساحل عاج فرار کرد، از سوی الحسن واتارا، رییس جمهوری ساحل عاج همپیمان نزدیکش مورد استقبال قرار گرفت و در یک اقامتگاه مجلل در شهر یاموسکرو اسکان داده شد.

برونو کونه سخنگوی دولت ساحل عاج اظهار داشت: کومپا اوره تصمیم گرفته تا محل زندگی‌اش را تغییر دهد و عازم مراکش شده است. با این حال همواره از او در ساحل عاج استقبال خواهد شد و در کشور ما همیشه به روی او باز است.

پس از کناره‌گیری کومپا اوره و فرار وی از ساحل عاج، ارتش بورکینافاسو برای مدت کوتاهی قدرت را به دست گرفت. چند روز پیش مایکل کافاندو به عنوان رییس جمهور موقت غیرنظامی این کشور انتخاب شد.

انتهای پیام

کد N592838

وبگردی