آفتاب
ذوالانوار تاکید کرد

ضرورت چاره‌اندیشی سریع دولت برای مدیریت بحران آب

ضرورت چاره‌اندیشی سریع دولت برای مدیریت بحران آب

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: دولت باید بحران آب در کشور را به نحو شایسته‌ای مدیریت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، سید حسین ذوالانوار، توجه به ایجاد هماهنگی بین مسئولان استانی و محلی برای مدیریت بحران آب در شیراز را یک ضرورت خواند و گفت: نظارت و مدیریت مدیران استانی می‌تواند بر حل مشکلات آب بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به تاکید نماینده ولی فقیه در فارس در خصوص توجه به بحران آب در شیراز و استان خاطرنشان کرد: این دغدغه که مستقیم با نیازهای اساسی مردم مرتبط است باید با جدیت پیگیری شود.

ذوالانوار حل مشکل بحران آب را نیازمند برنامه ریزی، مدیریت و ارائه راهکارهای نوین و کاربردی دانست و تصریح کرد: می‌توان با تدبیر از ظرفیت دانشگاه‌ها در راستای مدیریت صحیح آب بهره‌برد، باید تا مشکل کم آبی به شکل وضعیت خیلی خطرناک بروز نکرده چاره اندیشی کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس آمار تنها هفت درصد آب استان در بخش صنعت و خانگی و مابقی آن در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، بنابراین لازمه صرفه‌جویی، بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی است.

وی همچنین ضرورت ایجاد اشتغال پایدار در استان فارس را یک دغدغه جدی دانست و گفت: دولت برای ایجاد توسعه در فارس باید به اشتغال توجه بیشتری داشته باشد.

ذوالانوار با تصریح اینکه متاسفانه بالا بودن آمار بیکاری در فارس برای برخی مسئولان عادی شده است، تاکید کرد: بدون توجه به اشتغال نمی‌توان از یک استان انتظار توسعه و پیشرفت را داشت.

وی گفت: با ارائه آمارهای فصلی اشتغال نمی‌توان مدعی شد که در فارس مشکل بیکاری وجود ندارد، لذا باید دولت به‌دنبال راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار خصوصا در استان فارس باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در فارس طرح‌های صنعتی مصوب در بخش‌های مختلف منجمله پتروشیمی وجود دارد، لزوم توجه به اجرایی شدن یا تکمیل هرچه سریعتر این طرح‌ها تاکید و اضافه کرد: توجه به ایجاد طرح‌های بزرگ در روند اشتغال‌زایی، می‌تواند موجب تحول شود.

وی بیان کرد: سال‌ها در فارس با استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی از صنعتی شدن چشم پوشی شد، اما دستیابی به توسعه بدون توجه به صنعت قابل تصور نیست لذا در سطح استان بین دستگاه‌های دولتی برای جذب سرمایه‌گذار باید رقابت ایجاد کرد.

ذوالانوار لزوم برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذار توسط هر یک از دستگاه‌های اجرایی در فارس، خاطرنشان کرد: اعتبارات دولتی محدود است اما وقتی سرمایه گذاران به کمک دولت بیایند بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود. اما جذب سرمایه گذار به همدلی بیشتری نیاز دارد و طبیعی است که استان برای رفع مشکلات خود نیازمند تحقق این موضوع است.

نماینده مردم شیراز با اشاره به شرایط خوب جغرافیایی استان فارس به‌عنوان محور ارتباطی با کشورهای حوزه خلیج فارس، گفت: زمان آن رسیده است که چشم‌انداز توسعه استان را براساس صنعتی شدن طراحی کرد زیرا دیگر موضوعات مقطعی جوابگوی نیازها نیست.

انتهای پیام

کد N592801

وبگردی