آفتاب

کشته شدن 52 غیر نظامی از آغاز حملات آمریکا در سوریه

کشته شدن 52 غیر نظامی از آغاز حملات آمریکا در سوریه

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقرش در لندن قرار دارد، امروز (شنبه) اعلام کرد که حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا به منظور مقابله با داعش در سوریه تاکنون 910 تن از جمله 52 غیرنظامی را در خاک این کشور کشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: اکثریت این کشته‌ها یعنی 785 نفر از تروریست‌های داعش بوده‌اند.

همچنین براساس بیانیه دیده‌بان حقوق بشر سوریه، 8 تن از غیرنظامیان کشته شده توسط حملات هوایی ائتلاف کودک و 8 تن دیگر نیز زن بودند.

آمریکا اعلام کرده که گزارش تلفات غیرنظام در اثر حملات نیروهای ائتلاف در خاک سوریه را جدی می‌داند و از اجرای تحقیقات درباره این تلفات خبر داده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که اطلاعاتش درباره این کشور را از سوی شبکه‌ای از رابط‌هایش در سوریه کسب می‌کند، اعلام کرد: 72 شبه نظامی گروه تروریستی النصره نیز در اثر حملات هوایی ائتلاف ضد داعش که در تاریخ 23 سپتامبر آغاز شد، کشته شده‌اند.

این در حالی است که آمریکا اعلام کرده، شبه نظامیان گروه موسوم به خراسان را که به ادعای واشنگتن از کهنه‌کاران القاعده و تحت حمایت جبهه النصره هستند، هدف قرار داده است.

انتهای پیام

کد N592763

وبگردی