آفتاب

نشست خبری تجمع «توقف ممنوع» برگزار شد

نشست خبری تجمع «توقف ممنوع» برگزار شد

گردهمایی «توقف ممنوع» در آستانه سالگرد توافقنامه ژنو در دانشگاه صنعتی شریف به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ابتدای این نشست خبری محسن نداف نماینده 313 دانشجوی دانشگاه شریف در توضیح نامه 313 دانشجوی شریف به دانشجویان برای شرکت در تجمعی در مقابل راکتور تحقیقاتی تهران، گفت: طی چند سال گذشته پیشرفت‌های علمی کشور ما غرب را وادار کرده است تا با تحریم‌های ظالمانه جلوی حرکت علمی کشور را بگیرند.

وی با اشاره به این‌که دو سال است که در حال مذاکره پیرامون مسائل هسته‌ای هستیم، خاطرنشان کرد: امروز در شرایط حساسی قرار داریم و دانشجویان احساس وظیفه می‌کنند تا نگذاریم سرمایه 35 سال انقلاب به دست نااهلان و زورگویان بیفتد، بنابراین 313 دانشجو و نخبه دانشگاه شریف نامه‌ای را تهیه و امضا کردند که مضمون آن این است که ما یک سال و نیم رفتار آمریکا، دروغگویی‌ها، گستاخی‌ها و وعده‌هایش را مشاهده کرده‌ایم و نمی‌گذاریم باعث توقف حرکت علمی کشور شوند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست محمدحسین هاشمی نماینده بسیج دانشجویی در رابطه با نقش مجلس در مذاکرات هسته‌ای، گفت: روح حاکم بر قوای اجرایی کشور توافق و تعامل دو قوه مجریه و مقننه است و مطابق اصل 77 قانون اساسی در توافقات بین‌المللی باید نظر مجلس گرفته شود، بنابراین مطالبه ما دانشجویان این است که در صورتی که توافق بین‌المللی به صورت قطعی مطرح شد حتما باید مجلس روی آن نظر بدهد و اینطور نباشد که مجلس حتی در جلسات غیرعلنی از مذاکرات باخبر نباشد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست خبری محمدجواد نوری نماینده جامعه اسلامی دانشجویان در رابطه با نگاه دانشجویان نسبت به خطوط قرمز در مذاکرات هسته‌ای، خاطرنشان کرد: در این مقطع حساس انتظار ما لغو و رفع کامل تحریم‌هاست، چون این خواسته اصلی ملت ماست و تیم مذاکره‌کننده نیز روی آن پافشاری می‌کند.

وی با اشاره به این‌که دیروز مشاوران اوباما در جلسه‌ای مطرح کرده بودند که لغو همه تحریم‌ها امکان‌پذیر نیست، افزود: لغو همه تحریم‌ها خواست بحق ملت ماست.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان با بیان این‌که مذاکرت هسته‌ای نباید به زندگی روزمره مردم گره بخورد، گفت: باید وزرای اقتصاد و صنعت موضوع اقتصاد مقاومتی را که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، مدنظر داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که ما در راه پیشرفت‌های هسته‌ای شهید داده‌ایم و در واقع برای دوازده تا سیزده سال است که جنگ مذاکره‌ای با دشمنان داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: باید روی خطوط قرمز پافشاری کنیم چون با شناختی که از دشمن داریم فهمیده‌ایم هر قدمی که ما عقب می‌رویم آنها گستاخ‌تر می‌شوند.

به گزارش ایسنا، در ادامه ناصر باغستانی نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در رابطه با مواضع این تشکل دانشجویی نسبت به مذاکرات هسته‌ای، گفت: ما قبل از آنکه به فکر نتیجه مذاکرات باشیم، باید به هدف مذاکرات فکر کنیم و این‌که چرا وارد مذاکرات شده‌ایم.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی توضیح داد: هدف ما در مذاکرات کسب اعتماد متقابل بود، چون یکسری از کشورها به ما اعتماد کافی نداشتند و از طرف دیگر ما نیز مطمئن نبودیم که آنها چطور با ما برخورد خواهند کرد، پس هدف مذاکرات، اعتماد متقابل بود و ما به هدف خود رسیدیم یعنی زورگویی طرف مقابل را به اثبات رسانیدم و از طرف مقابل تمام گام‌های صادقانه را به پیش بردیم.

وی خاطرنشان کرد: فارغ از نتیجه مذاکرات، مذاکره‌کنندگان ما نگران عدم موفقیت نباشند، چون آنچه عدم موفقیت ما به حساب می‌آید پذیرش توافق ضعیف و بد است.

به گزارش ایسنا در ادامه مهدی انصاری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در رابطه با گردهمایی فردا مقابل راکتور تحقیقاتی تهران، گفت: با توجه به این‌که در مقطع حساسی قرار داریم می‌خواهیم منطق محکم جمهوری اسلامی ایران را به جهان ثابت کنیم که در این مسیر سربازان دیپلماتیک ما نقش بسیار مهمی دارند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به این‌که امروز دانشجویان احساس خطر می‌کنند که وعده‌های چند کشور باعث شود در پیشبرد اهداف درونی کشور و رشد علمی‌مان دچار سستی شویم، تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه‌های تهران در جواب به نامه 313 نفر از دانشجویان دانشگاه شریف برای شرکت در تجمع فردا اعلام آمادگی کردند و از این طریق می‌خواهیم موضع محکم نظام جمهوری اسلامی و مسئولین خود را در عرصه‌های بین‌المللی، رسانه‌ای و فرهنگی مطرح کنیم.

وی ادامه داد: از آنجا که موضوع توقف تحقیقات علمی مطرح شده است ما مقابل راکتور تحقیقاتی تهران که نماد تحقیقات در موضوع هسته‌ای کشور است فردا ساعت 10 صبح تجمع خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، نماینده بسیج دانشجویی در جواب سوالی در مورد مجوز گردهمایی فردا، گفت: هفته پیش از طریق بسیج دانشجویی و تشکل‌های دیگر برای این تجمع از وزارت کشور درخواست کرده‌ایم و دیروز با دکتر حیدری از طرف وزارت کشور تماس گرفته شده و گفته‌اند مشکلی ندارد.

وی با بیان این‌که خوشحالیم که دولت در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد تا صداها شنیده شوند، گفت: دولت فهمیده است هدف اصلی ما استکبار جهانی است و همکاری‌های لازم را داشته است و چندین بار پیگیری شده که مجوز را از وزارت کشور دریافت کنیم.

مهدی انصاری در ادامه در رابطه با هدف اصلی گردهمایی فردا مقابل راکتور تحقیقاتی تهران، خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه‌ها به عنوان نیروی جوان و نخبه دغدغه پیشرفت کشور را دارند و مطالبه اصلی‌شان عدم توقف در مسیر پیشرفت علمی کشور است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با بیان این‌که از تیم مذاکره‌کننده در مقابل زورگویان حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: مطالبه اصلی ما عدم توقف تحقیق و توسعه و پیشرفت علمی کشور است.

نماینده 313 دانشجوی شریف نیز در ادامه این نشست به شعارهای تجمع فردا مقابل راکتور تحقیقاتی تهران اشاره کرد و گفت: شعار اصلی تجمع فردا «توقف ممنوع» در حوزه پیشرفت علمی کشور است و اینکه بگوییم ملت ایران به خاطر تحریم‌ها کم نیاورده و پای آرمان‌های خود ایستاده است و همچنان خواستار لغو تحریم‌های غیرانسانی و یکجانبه است.

محمدحسین هاشمی نماینده بسیج دانشجویی در مورد برنامه‌های گردهمایی «توقف ممنوع» گفت: برای این‌که شائبه سیاسی بودن پیش نیاید حداکثر سخنرانان از نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی و این برنامه کاملا دانشجویی اداره خواهد شد و ساعت 10 صبح مقابل راکتور تحقیقاتی تهران آغاز می‌شود و تا نماز ظهر و عصر ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، محمدجواد نوری نماینده جامعه اسلامی دانشجویان در پاسخ به این پرسش که اگر مذاکرات تا سوم آذر به نتیجه نرسد موضع تشکل‌های دانشجویی چه خواهد بود، گفت: ما این هشدار را به دولت آمریکا می‌دهیم که به نتیجه نرسیدن مذاکرات به ضرر خودشان است چون برای ملت ایران، جمهوریخواه و دموکرات فرقی نمی‌کند و آن کس در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات ضرر خواهد کرد دولت آمریکا خواهد بود.

وی با بیان این‌که ما رهبری بصیر و مردمی آگاهی و در صحنه داریم، خاطرنشان کرد: اگر به توافق نرسیم مشکلی پیش نخواهد آمد و می‌توانیم با چندجانبه‌گرایی و ارتباط با کشورهای مختلف از بعد بیرونی و درونی کشور را به جلو ببریم.

در ادامه باغستانی نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی با بیان این‌که در مذاکرات نباید مرگ و زندگی ملت ایران را به نتیجه آن تبار کنیم، گفت: چاره مشکلات ما اقتصاد پایدار بر مبنای توانایی داخلی است چون اگر کشوری مسائل اقتصادی را خوب اداره کند، فساد اقتصادی را مدیریت کند و شفافیت اقتصادی را مراعات کند می‌تواند با دنیا تعامل داشته باشد؛ چرا که همه دنیا به چند کشور خلاصه نمی‌شود پس باید در حوزه اقتصادی فعال‌تر باشیم و از خام‌فروشی خودداری کنیم.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی همچنین در رابطه با دستاوردهای یک سال مذاکرات و جایگاه ایران، گفت: آمریکا می‌خواست با توهین‌ها و بی‌ادبی‌هایش شان جمهوری اسلامی ایران را پایین آورد، اما ما در دنیا سرافرازتر شده‌ایم و امروز در کشورهای مختلف از جمله سوریه و عراق و آمریکای جنوبی و ... نام ایران را به نیکی می‌آورند. همچنین ما توانستیم خباثت و عدم صداقت طرف مقابل را به دنیا نشان دهیم و امروز دیگر انرژی هسته‌ای برای ملت ما علی‌السویه نیست و شرایط تحریم‌ها باعث شد که ما بتوانیم در این مدت کشورمان را آسیب‌شناسی کنیم و از نتایج آن بهره ببریم.

محمدحسین هاشمی نماینده بسیج دانشجویی نیز با بیان این‌که ما در جبهه حق و باطل حضور داریم که در طول تاریخ ادامه داشته و در 30 سال بعد از انقلاب گسترش یافته است، گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند تیم مذاکره‌کننده بچه‌های انقلاب هستند و کار سختی را انجام می‌دهند و ما در هر صورت پیروز این مذاکرات هستیم، به شرط آنکه خطوط قرمزی که نماد عزت ملی ماست مراعات شود.

انتهای پیام

کد N592745

وبگردی