آفتاب
در گفتگو با مهر اعلام شد؛

آخرین وضعیت رضا قیصریه پس از سکته مغزی

آخرین وضعیت رضا قیصریه پس از سکته مغزی

آنتونیا شرکاء از همکاران رضا قیصریه، آخرین وضعیت این مترجم پیشکسوت را پس از عارضه مغزی تشریح کرد.

آنتونیا شرکاء مدرس دانشگاه و همکار رضا قیصریه در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوصیت آخرین وضعیت این نویسنده و مترجم پیشکسوت، گفت: دکتر قیصریه عصر شنبه پس از بازگشت از دانشگاه در منزل دچار سکته مغزی شد و در حاضر در بخش آی سی یو بیمارستان پارس بستری است.

این منتقد سینما در ادامه توضیح داد: نتیجه سیتی اسکنی که روز پنجشنبه از دکتر قیصریه گرفته شد، هیچ تغییری را در اندازه لخته خونی که در اولین سیتی اسکن مشاهده شده بود، نشان نداده است. بنابراین، وضعیت ایشان نسبت به روز اول بدتر نشده اما بهتر هم نشده است و فعلاً با مشکل تکلم و ضعف عمومی روبرو است.

این مترجم افزود: به گفته پزشک معالج دکتر قیصریه، در صورتی که درمان با دارو برای جذب لخته خون تغییری نکند، احتمال عمل جراحی وجود دارد که با توجه به سن بالا می‌تواند با خطراتی همراه باشد.

رضا قیصریه متولد 1319 نویسنده آثاری چون کافه نادری، هفت داستان و در ستایش 77 سالگی است و تاکنون کتاب‌های بسیاری از نویسندگانی چون لئوناردو شاشا، ارنست همینگوی، آلبرتو موارویا، دینو بوتزاتی، ایتالو کالوینو، استفانو بنی و لوئیجی پیراندلو را به زبان فارسی ترجمه کرده است.

وی در سال ۱۳۸۲ برای ترجمه آثار ایتالیایی و مقالاتی در مورد ادبیات، سینما و تئاتر ایتالیا به زبان فارسی، جایزه‌ای برای ترجمه از وزارت فرهنگ و میراث فرهنگی ایتالیا دریافت کرد.

این مترجم که پیش از این، کتاب «کافه زیر دریا» از استفانو بنی را منتشر کرده بود، در ماه‌های اخیر مشغول ترجمه اثر دیگری  از این نویسنده ایتالیایی با عنوان «کافه اسپورت» است.

کد N592662

وبگردی