آفتاب
دادستان کل کشور در کرمان تاکید کرد؛

لزوم شکل‌گیری دیپلماسی مواد مخدر در وزارت امور خارجه

لزوم شکل‌گیری دیپلماسی مواد مخدر در وزارت امور خارجه

با افزایش اشتغال و کاهش بیکاری شاهد کاهش ورودی پرونده در دادگستری می‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در آیین تودیع و معارفه دادستان سابق و جدید مرکز استان کرمان گفت: دادسرا خط مقدم برخورد با مفاسد و کژی‌هاست.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به اینکه توسعه نیازمند امنیت است، افزود: سنگ زیربنای جامعه دینی ما این است که ارتباطات این شهر بر اساس توحید بنا شده باشد.

دادستان کل کشور عنوان کرد: عدالت، معنویت، اخلاق و عقلانیت شاخصه‌ حرکت جمعی ما در جامعه دینی است و اگر بخواهیم به نقطه قابل‌ قبولی در حوزه فرهنگ و اقتصاد مدنظر مقام معظم رهبری برسیم باید ارتباطات بر اساس شاخصه‌های اخلاقی شکل گیرد.

وی گفت: در حوزه پیشگیری هر چه فعال‌تر عمل شود تعداد پرونده‌ها کاهش می‌یابد و فقرزدایی از چهره استان کرمان موجب کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی عنوان کرد: با افزایش اشتغال و کاهش بیکاری شاهد کاهش ورودی پرونده در دادگستری می‌شویم.

وی قضاوت را سخت‌ترین کار خواند و افزود: دادرسی، قضاوت عادلانه، شناخت حق، گرایش به حق و ایستادگی در راه حق کار آسانی نیست و به همین دلیل اجر و پاداش فوق‌العاده‌ای برای اجرای عدالت بیان شده است.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه موادمخدر تهدیدی برای فرهنگ، اقتصاد و صلابت مردم ایران است، افزود: به نظرم کارهای زیادی در مبارزه با مواد مخدر به ویژه در بخش انتظامی و قضایی شده است و دستگاه قضایی و امنیتی کارنامه درخشانی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی عنوان کرد: در بحث مواد مخدر فقط مبارزه کافی نیست بلکه نگاه جامع را می‌طلبد و باید دیپلماسی مواد مخدر در وزارت امور خارجه داشته باشیم و شاهد نگاه مبارزه با مواد مخدر در یک دیپلماسی فعال باشیم.

وی با تاکید بر انجام فرهنگ‌سازی برای ایجاد تنفر نسبت به پدیده مواد مخدر ادامه داد: کشور ما ظرفیت‌های زیادی دارد و باید در بخش مبارزه با موادمخدر به‌کار گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی عنوان کرد: مسئله مواد مخدر و مبارزه با آن باید دغدغه همه کشور باشد و می‌توانیم گام‌های بلندی با همکاری و همدلی در راستای مبارزه با این پدیده شوم داشته باشیم.

وی اظهار کرد: انگیزه طلاق در برخی از استان‌ها و علت وقوع برخی از سرقت‌ها مربوط به مواد مخدر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه برای جبران کمبود نیروی قضایی در استان کرمان تلاش می‌کنیم، یادآور شد: اثر هر حکمی در اجرای آن مشخص می‌شود و خواستار تلاش مضاعف در احکام صادره هستیم.

کد N592528

وبگردی