آفتاب
بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت خطاب به ظریف:

هرگونه عقب نشینی در موضوع هسته‌ای غیرقابل قبول است

هرگونه عقب نشینی در موضوع هسته‌ای غیرقابل قبول است

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در نامه‌ای خطاب به ظریف گفت: هرگونه عقب نشینی در موضوع هسته‌ای غیرقابل قبول است و قطعا ملت ایران که در این راه حتی خون نیز داده‌اند عقب نشینی را نخواهند پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن نامه بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر ظریف

وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد، احتراما نظر به مذاکرات اخیر در وین از آنجا که وظیفه جنبش دانشجویی رصد مذاکرات و تقدیم نصایح لازم است مواردی ذکر می‌گردد:

1- آنچه که در جلسات و مصاحبه های مختلف از جنابعالی و همکارانتان شنیدیم این بوده است که بهای آنچه اعتمادسازی ایران می نامیم فقط و فقط لغو تمامی تحریم های غیرقانونی است. البته گذشته از آنکه متاسفانه در توافق ژنو ایران با بی دقتی بر قانونی بودن تحریم های شورای امنیت صحه گذاشت اما امروز انتظار می رود تمامی تحریم ها لغو شود. ضمنا هیچگونه بهانه ای همچون صرفا هسته ای نبودن برخی تحریم ها پذیرفته نیست. هرگونه تحریمی که در آن موضوع هسته ای مورد بحث قرار گرفته است باید لغو شود و در غیر این صورت منفعت خاصی نصیب اقتصاد مملکت نمی گردد و البته شکست ایران در مذاکرات را هم نشان می دهد و این موضع ای است که شما و همکرانتان هم بارها گرفته اید. البته همین مطالبه هم عدول از مواضع است و آنچه از شما و همکارانتان انتظار می رفت لغو تمامی تحریم های ظالمانه غرب بود.

2- دقت کنید که یک توافق خوب خیلی بهتر از به توافق نرسیدن است بنابراین ممکن است عده ای با پشتوانه یک امپراطوری رسانه ای در کشور نیازی به یک توافقنامه خوب و محکم نداشته باشند اما از شما که در خط مقدم حضور دارید انتظار می رود تحت تاثیر قرار نگرفته و فقط منافع ملت ایران را در نظر بگیرید که قطعا اینگونه است.

3- حضرتعالی قطعا یقین دارید که موضوع هسته ای یک بهانه برای ضربه زدن به پیشرفت روزافزون و چشمگیر ملت ایران است. یقینا حتی اگر موضوع هسته ای هم وجود نداشته باشد موضوعات دیگری را برای فشار پیدا خواهند کرد همانطور که پالس هایی واضح را در ماه های اخیر در این مورد به وفور دیده ایم. بنابر این کوتاه آمدن از حق مردم ایران برای غنی سازی و پیشرفت صنعت هسته برای رسیدن به 190 هزار سو غنی سازی قابل قبول نیست. روند حرکتی دانشمندان هسته ای ما نشان می دهد اگر سنگ اندازی های سیاسی از داخل و خارج وجود نداشته باشد در آینده  خیلی نزدیک می توانیم به این هدف دست پیدا کنیم. بنابر این پاسداری از این حق مردم و دانشمندان هسته ای کشورمان انتظاری بدیهی است.

4- مجلس در راس امور است، مطابق اصل 77 قانون اساسی "عهدنامه ‏ها، مقاوله‏ نامه‏ ها، قراردادها و موافقت‏نامه ‏‏هاي بين ‏المللي بايد به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد". بنابر این هرگونه توافقی که حاصل شود باید موافقت نمایندگان ملت را نیز کسب کند.

5- شما خود بهتر می دانید که هرگونه عقب نشینی در موضوع هسته ای غیرقابل قبول است و قطعا ملت ایران که در این راه حتی خون نیز داده اند عقب نشینی را نخواهند پذیرفت. هرگونه فشار به مردم و مسئولین نظام برای قبول این عقب نشینی با واکنش مردم و دانشجویان مواجه خواهد شد.

6- دانشجویان در روز یکشنبه 2 آذرماه با تجمع مقابل راکتور تهران اعتراض خود را به یکسال عملی نشدن وعده های دروغین آمریکا در مذاکرات ژنو نشان خواهند داد. انتظار می رود این اعتراض دانشجویان را شما هم به گوش جهانخواران برسانید.

کد N592240

وبگردی