آفتاب

کشته شدن 80 تن به دست شورشیان اوگاندایی در کنگو

کشته شدن 80 تن به دست شورشیان اوگاندایی در کنگو

منابع آگاه و شاهدان اعلام کردند، شورشیان اوگاندا در چندین حمله به شهر بنی، واقع در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو بین 50 تا 80 تن را کشته و تعدادی از قربانیانشان را سر بریدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این کشتار گروهی اخیرا در 10 کیلومتری شرق فرودگاه بنی جایی که حافظان صلح سازمان ملل در آنجا مستقر هستند، صورت گرفت.

یک شاهد عینی گفت: ما در حال حاضر 70 جسد را پیدا و شمارش کرده‌ایم. مقامات برای پیدا کردن دیگر اجساد در حال جست‌وجو هستند.

این روحانی که خواست نامش فاش نشود، افزود: مهاجمان لباس ارتش جمهوری دموکراتیک را به تن کرده و تظاهر کردند که سرباز هستند و سپس غیرنظامیان را کشته و سر بسیاری از قربانیانشان را بریدند.

مقامات در جمهوری دموکراتیک کنگو و گروه‌های جامعه مدنی شورشیان "ای دی اف- نالو" را مقصر حملات اخیر در شرق این کشور می‌دانند.

«ای دی اف- نالو» یک سازمان محرمانه است که در دهه 1990 میلادی برای مبارزه با دولت اوگاندا شکل گرفت.

ژولیین پالوکو، فرماندار استان «کیوو شمالی» ضمن مقصر دانستن شورشیان «ای دی اف- نالو» گفت: قربانیان به صورت وحشیانه‌ای توسط این شورشیان کشته شدند. محل کشتار آنها خیلی دورتر از جاده اصلی است.

سخنگوی سازمان ملل در بنی گفت: حافظان صلح سازمان ملل نمی‌توانند جزییات این حملات را تایید کنند اما امروز (شنبه) به محل درگیری اعزام می‌شوند.

انتهای پیام

کد N592195

وبگردی