آفتاب
لاریجانی در نامه ای به روسای مجالس جهان اعلام کرد:

اعلام آمادگی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی برای تلاش مشترک در راستای کمک به مردم فلسطین

اعلام آمادگی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی برای تلاش مشترک در راستای کمک به مردم فلسطین

رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی آمادگی خود و اتحادیه را برای هرگونه تلاش مشترک در راستای حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین و جلوگیری از نقض بیشتر حقوق انسانی آنان توسط رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به روسای مجالس کشورهای جهان خواهان محکومیت و اعتراض به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در توهین به قبله اول مسلمین، قدس شریف و برخورد خشن با فلسطینی ها شد.

متن این نامه بدین شرح است:

بسمه تعالی

رخدادهای جاری در سرزمین اشغالی فلسطین و یورش تندروها و نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی در حالیکه هنوز آتش جنگ 51 روزه علیه باریکه غزه فروکش نکرده است، نشان از ماهیت اشغالگری و توسعه طلبانه و اوج خوی وحشی گری و سبعیت این رژیم دارد.

روند اجرای پروژه های صهیونیستی و تجاوزات برنامه ریزی شده و نژاد پرستانه برای اشغال کامل شهر قدس و یهودی سازی آن، تداوم فرایند مهاجرت یهودیان به اراضی اشغالی، ادامه مصادره ارضی، گسترش شهرک های یهودی نشین قدیمی، ایجاد شهرکهای جدید، همزمان با تشدید محاصره باریکه غزه، به علاوه ترور و ارعاب روزمره این رژیم علیه مردم بی دفاع فلسطین، علیرغم محدودیت های گسترده بین المللی، بیانگر زیرپا گذاشتن و نقض آشکار کلیه قوانین بین المللی، مصوبات سازمان ملل و مقررات حقوق بشر و حقوق بشردوستانه توسط سردمداران رژیم صهیونیستی می باشد.

البته افکار عمومی جهانی به ویژه کشورهای اروپایی که از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی بوده اند، به نظر می رسد امروز بعد از نیم قرن تأثیرپذیری از رسانه ها و دستگاه های تبلیغاتی صهیونیسم با دیدن وحشی گری های اشغالگران در سرزمین های اشغالی فلسطین، بیدار شده و از عقده گناه شکل گرفته به خاطر جنایت های نازیها نجات یافته اند.

لکن به باور اینجانب علیرغم اینگونه تحولات و اقداماتی مانند حرکت خودجوش کشورهای غیرمتعهد در سازمان ملل متحد برای محکومیت اشغالگری های رژیم صهیونیستی، لازم است؛ مجالس تمام کشورها نی به عنوان نمایندگان و سخنگویان افکار عمومی، اقداماتی همچون برگزاری جلسات فوق العاده و صدور بیانیه و قطعنامه در محکومیت اعمال ضد انسانی رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم بی دفاع فلسطین اتخاد نموده و از مجمع پارلمانی منطقه ای و بین المللی بخواهند با برگزاری جلسات اضطراری موضوع را مورد بررسی قرار داده و چاره ای بیاندیشند.

در این زمینه اینجانب بعنوان رئیس اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی آمادگی خود و اتحادیه را برای هرگونه تلاش مشترک در راستای حمایت از مردم بی دفاع فلسطین و جلوگیری از نقض بیشتر حقوق انسانی آنان توسط رژیم صهیونیستی اعلام می نمایم.

کد N592190

وبگردی