آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

قدرت‌های زورگو از تکفیری‌ها برای ترویج اسلام‌ستیزی استفاده می‌کنند

قدرت‌های زورگو از تکفیری‌ها برای ترویج اسلام‌ستیزی استفاده می‌کنند

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: امروزه قدرت‌های زورگوی جهان از جهل تکفیری‌ها و افراطی‌ها برای ترویج اسلام‌ستیزی استفاده می‌کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: امروزه قدرت‌های زورگوی جهان از جهل تکفیری‌ها و افراطی‌ها برای ترویج اسلام‌ستیزی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم این مرجع تقلید اظهار کرد: فعالیت تکفیری‌ها یکی از مشکلات بزرگ دنیای امروز است.

وی با اشاره به این‌که «تکفیری‌ها به خوارج زمان حضرت علی(ع) برمی‌گردند که در آن دوران به گفته‌های خود عمل نکرده بودند» اضافه کرد: این افراد کسانی هستند که غیر از اعضای گروه خودشان، باقی افراد را کافر دانسته و قتل آن‌ها و خانواده‌هایشان را مباح می‌دانند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در 600 سال قبل فردی ناآگاه بنزین خود را بر روی آتش تکفیری‌ها ریخت و به افکار آن‌ها شکل علمی داد و با مجهز کردن آن‌ها زمینه‌های کشتن شیعیان و اهل سنت را ایجاد کرد.

وی از نادانی‌های گروه‌های افراطی یاد کرد و گفت: این افراد از اسلام هیچ آگاهی ندارند و فکر می‌کنند که بهتر از دیگران این دین مبین را می‌شناسند و به دنبال ایجاد ناامنی در جامعه هستند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «خطر تکفیری‌ها امروزه جامعه بشریت به ویژه مسلمانان را تهدید می‌کند» مطرح کرد: امروزه قدرت‌های زورگوی جهان از جهل این گروهک‌ها برای ترویج اسلام‌ستیزی استفاده می‌کنند.

وی هدف جریان‌های تکفیری را ایجاد نفاق در میان مسلمانان جهان دانست و تصریح کرد: امروزه این ظالمان زنان را به اسارت می‌برند و سیلاب‌های خونی را جاری می‌کنند که خوارج زمان حضرت علی(ع) فکرش را هم نمی‌کردند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاکید کرد: امروزه کشورهای اروپایی متوجه شده‌اند که پدیده تکفیر می‌تواند در میان مردم دنیا نفوذ کند و طناب‌ داری برای آن‌ها باشد.

وی با اشاره به این‌که «امروزه مسلمانان باید برای مقابله با تکفیر اقدامات لازم را انجام دهند» گفت: دیوانه‌ای سنگی را در چاه زندگی بشریت انداخته است که به کشورهای به اصطلاح عاقل بشریت در برطرف‌سازی این مشکل درمانده‌اند.

انتهای پیام

کد N592165

وبگردی