آفتاب

مانور کره جنوبی در نزدیکی مرز دریایی با کره شمالی

مانور کره جنوبی در نزدیکی مرز دریایی با کره شمالی

ارتش کره جنوبی به رغم انتقادهای همسایه شمالی خود مانور نظامی با گلوله‌های واقعی را در جزایر نزدیک مرز دریایی مورد مناقشه بین دو کره برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، فرماندهی دفاعی جزایر شمال غربی کره جنوبی و فرماندهی ارتش سئول که مسئول حفاظت از مرزهای جزایر غربی است، روز جمعه مانوری برگزار کردند.

در جریان این رزمایش چندین پرتابه موشک با بردهای 23 تا 36 کیلومتر مورد استفاده قرار گرفت. این تجهیزات از جزایر اطراف از جمله یئون پیونگ و بائنگن یئونگ منتقل شده بودند. این دو جزیره در شبه جزیره کره اهمیت زیادی دارند. کره شمالی در 23 نوامبر سال 2010 به جزیره یئونگ پیونگ خمپاره شلیک کرد که این اقدام چهار کشته بر جای گذاشت.

در مارس 2010 نیز یک کشتی نیروی دریایی کره در آب‌های نزدیک بائنگن یئونگ هدف خمپاره قرار گرفت و غرق شد و 46 سرباز کشته شدند.

در جریان مانور روز جمعه همچنین از موشک‌های اسپایک استفاده شد قابلیت هدف گرفتن مواضع توپخانه‌ای کره شمالی در سواحل مرزی را دارد.

این دومین بار است که کره جنوبی چنین موشک‌هایی شلیک می‌کند.

موشک‌های مذکور در ماه مه سال گذشته میلادی در جریان مانوری در غرب کره جنوبی مستقر شد. پیش از آغاز این مانور فرمانده ناظمی جبهه جنوب غرب با صدور بیانیه‌ای رزمایش سئول را محکوم کرد.

انتهای پیام

کد N592128

وبگردی